ניו יורק
ניו יורקצילום: פלאש 90

תנועת 'אם תרצו' הצטרפה למאבק הארגונים הציוניים בארה"ב המנסים להוציא את הקרן החדשה לישראל והארגונים הנתמכים על-ידה מן המצעד הציוני שיתקיים בניו-יורק בראשון ביוני.

'אם תרצו', שמרבית פעילותה עד כה התמקדה בקמפוסים בישראל, פתחה במסע הסברה נרחב שמוקדו בארצות הברית. הקמפיין עולה באמצעות הרשתות החברתיות, בעיתונים דוברי אנגלית ועברית ברחבי קהילות של יהודים ושל ישראלים לשעבר בצפון אמריקה.

הקמפיין מצביע על הדימיון בין הטרמינולוגיה בה משתמשים ארגונים הנתמכים על-ידי הקרן החדשה לישראל לבין הטרמינולוגיה בה משתמשים ארגוני חרם בינלאומיים קיצוניים, המאשימים את ישראל בפשעי מלחמה, גזענות וטיהור אתני.

מנכ"ל תנועת 'אם תרצו', מתן פלג, אמר כי "כתנועה ציונית הפועלת בזירה הישראלית, אין לנו ברירה אלא להצטרף למאבק הארגונים הציוניים נגד השתתפות הקרן החדשה לישראל במצעד שתכליתו לייצג את פניה היפות של הציונות. זאת נעשה באמצעות חשיפה נוספת של פניה האמיתיות של הקרן ושל אופייה האנטי-ישראלי והאנטי-ציוני במהותו".

ב'אם תרצו' מציינים, כי דבריה של דוברת הקרן החדשה לישראל, נעמי פייס, למעריב (11.4) מוכיחים יותר מכל את הטענות נגד הקרן.

ב'אם תרצו' מזכירים את דברי הדוברת, לפיהם "מכיוון שהיא (הקרן) מתנגדת לכיבוש ולפעולת ההתנחלות שבאה בעקבותיו, לא תימנע מלתמוך בארגונים המעודדים אי צריכה או רכישה של מוצרים המיוצרים בהן, או אי שימוש בשירותי חברות הפועלות בהן". ב'אם תרצו' אף מציינים, כי מכיוון שרוב החברות הישראליות פועלות ביהודה ושומרון, הרי שהקרן החדשה לישראל מכשירה עידוד אי צריכה ואי שימוש בשירותים של אלפי חברות במשק הישראלי. בתנועה מסבירים, כי הניסוח "עידוד אי צריכת מוצרים" מהווה דרך מכובסת לומר - עידוד של חרם. חרם גורף. כאן מתגלה אופייה האמיתי של הקרן החדשה.

תנועת 'אם תרצו' מפיצה בימים אלה עשרות אלפי עלונים בארץ ובחו"ל המציגים סקירת התבטאויות נבחרות של ארגונים הנתמכים על-ידי הקרן החדשה לישראל, בכירים ובכירים לשעבר בקרן ובארגונים הנתמכים על ידה, וכן פעילויות שונות, המראות את הדמיון לטרמינולוגיה בה משתמשים ארגוני חרם בינלאומיים.