חיילים צה"ל מילואים נגמ"ש
חיילים צה"ל מילואים נגמ"שצילום: פלאש 90

מצדיעים למילואים? מזה כמה שנים חוגג צה"ל בכל ל"ג בעומר את יום ההצדעה לחיילי המילואים.

בתאריך זה מחודשות תעודות "משרת מילואים פעיל", לקראתו משולמים המענקים המיוחדים למי שאיתרע מזלם לעשות בשנה הקודמת יותר ימי מילואים ובמהלכו גם מתקיים טקס הענקת תעודות ההצטיינות לחיילים וקצינים מצטיינים במילואים.

בין יתר הדברים שנהג צה"ל לעשות לרגל יום ההצדעה בשנים האחרונות היה הוצאה לאור של גיליון חגיגי של העיתון "במחנה" שהוקדש למערך המילואים.

לערוץ 7 נודע כי למרות שגיליון כזה היה בהכנה במהלך השבועות האחרונים, הגיליון נגנז ובשלב זה הוחלט שלא להוציאו לאור. הסיבה לגניזת הגיליון נעוצה, על פי המידע שהגיע לערוץ 7, בתסכולם של המופקדים על מערך המילואים בצה"ל מהמתרחש בימים אלו במערך.

לערוץ 7 נודע עוד כי גרף תעסוקת יחידות המילואים, אשר משקף את הפעילות המתוכננת ליחידות השונות עד סוף השנה, עודכן לאחרונה, וכי הגרף החדש שיצא "הולבן", כלומר מבטא ביטול של כלל האימונים והתעסוקות המבצעיות שתוכננו לחיילי צה"ל במילואים עד לסוף השנה.

רס"ן יוני, מפקד פלוגה במילואים, ביטא את תסכולו מהמתרחש ואמר כי "תמיד כשיש קיצוצים האחרונים שיפגעו יהיו משרתי הקבע והראשונים שיפגעו יהיו משרתי המילואים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל נמצא בתהליך תכנון מחדש לאור אילוצים משאביים, הנושאים טרם סוכמו סופית". גורם צבאי ציין בנוגע לגניזת גיליון "במחנה" כי "הוחלט לדחות בשלב זה את פרסום הגיליון המדובר".