נתניהו סופד לאורי אליצור ז"ל

העיתונאי ואיש ארץ ישראל, עורך העיתון "מקור ראשון" אורי אליצור, הובא למנוחות בישוב עפרה לאחר שהלך לעולמו בגיל 68.

מסע הלוויה הועבר בשידור וידאו חי בערוץ 7.

בהלוויה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר נפתלי בנט, חברי כנסת, רבנים, אישי ציבור ואזרחים רבים.

רב הישוב עפרה, הרב אבי גיסר, ספד בכאב ובדמעות, "גיבור של יסודות גיבור ונערץ. גיבור של יסודות אמונה והנהגה, גיבור ונערץ יסוד שבגבורה. גם דרכי הפרידה שלך, ימיך באחרונים היו שיעור בגבורה יסודית. יסוד הקיום היהודי בארץ ישראל הוא יסודות חייך".

"הוויתך, דבריך, ישותך אמרה אני רוצה לגלות כבוד השם בעולם על ישראל בארצו. לא חיברת מחברות שירה אבל כל מה שכתבת הם דברי שיר", אמר הרב גיסר.

יואב אליצור, בנו, ספד לאביו, "אבא, לא למדתי ממך יראת שמיים למדתי רק אהבת שמיים אהבת השם...בסוכה היית מחובק עם הלולב לא יכולת לעזוב אותו. בסוכה חיבקת את ארבעת המינים עד הרגע האחרון. אהבת את הסוכה בכל לבבך, אכלת וישנת בה גם בגשם כשאתה עטוף בניילון ושמיכה".

"בסוכות האחרון שגילו אצלך את המחלה הארורה והלכתי איתך לבית החולים אמר לי 'פחדתי שלא אראה שוב את הסוכה' אהבת את המצוות אהבה אמיתית לא כי צריך. תפילה בכוונה עצומה שמת לב לכל מילה. כל מה שיש לנו קיבלנו ממך", אמר הבן בבכי. "כמה שאתה חסר לי עכשיו כדי שאתייעץ איתך על הבר מצווה של בני יהודה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהלוויה, "אנחנו נפרדים מאדם יקר, אהוב ונערץ. אורי גילם בחייו את האידאליזים הרצוף והמזוקק של הציונות הדתית. כאן בליבה של ארצנו ארץ ישראל בנופי אבותנו נטע את גפנו ואת תאנתו.

עבור הארץ הזו וזכותנו בארץ הוא נלחם באומץ לב ביושר אינטלקטואלי בלתי רגיל, בכישרון שהעניק לו אלוקים לכתוב כפי שמעטים כתבו, בביהרות, בשיקול דעת באיזמל חד של מנתחים. יכולת ביטוי נדירה עם עומק ואיכות וכך אני הכרתי אותו".

נתניהו סיפר כי לאורי הייתה היכולת להקשיב לזולת עם פתיחות יוצאת דופן, כלשונו. "התייעצתי איתו כשעבד בלשכתי וידעתי שאקבל עצה אמיתית כנה ובלתי נגועה וידעתי שאשמע דברים שאיני רוצה לשמוע. אורי היה איש אמת ולא התכופף כהוא זה לרוחות האופנה או הזמן. הוא תמיד אמר את אשר על ליבו, עם עצמאות מחשבתית מוחלטת.

באיזו גבורה נשאת את הידיעה שהסוף קרב, הספקתי לבקר אותך על ערש דווי ראיתי אותך חיוור, שקט, סובל אבל מוקף באהבה של משפחתך וחבריך כשעזבתי אותך ידעתי שזו תהיה הפעם האחרונה שאראה אותך. אהבתי אותך".

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר בהלוויה, "אורי, אתה מפריח השממה של ישראל. הפרחת את השממה של ארץ ישראל והפרחת את השממה התרבותית של מדינת ישראל. בנית ישובים רבים ששינו את פני ארץ ישראל".

לא פחדת להגיד את האמת, הקוראים שלך הם כמו פרחים, שתו כמו מים את הדברים שלך ופרחו, כולנו פרחים שלך. הדברים שלך יצאו מהלב ונכנסו לשכל, יצאו מהשכל ונכנסו ללב".

"בפעם האחרונה, השבוע בבית החולים. אתה חלש, תשוש, בקושי מצליח ללחוש. נישקתי אותך במצח. ואז תפסת לי את היד בעוצמה בלתי מוסברת. הבנתי. אורי, אני הבנתי. הצוואה שלך היא הכי ברורה בעולם. אין חדה ממנה. דע שאנחנו, הפרחים שגידלת, נמשיך כולנו לשמור על ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל שכל כך אהבת. לא נתבייש, לא נתנצל, לא נתנחמד, נילחם על הצדק שלנו, נילחם על הפרחת השממה כאן בעופרה ובכל מקום בארץ שלנו".

אורי אליצור הובא למנוחות