צליחת הכנרת לנשים
צליחת הכנרת לנשיםשרון אלטוש

צליחת הכנרת לנשים הפכה עם השנים לאירוע התרמה מרכזי וייחודי במינו למען ילדי ובוגרי החינוך המיוחד של "סדנת שילוב" בגוש עציון.

כבר שנים שמאות נשים צולחות את הכינרת למען הילדים. הכל התחיל לפני חמש שנים כאשר ויויאן גלזר, אמו של אלחנן חיפשה דרכים לתרום למען המסגרת הייחודית בה לומד בנה.

"זה התחיל כאירוע חד פעמי. גייסנו את השכנים, החברים, ההורים והרמנו אירוע ספורטיבי קטן יחסית אבל עם הרבה נשמה ורצון לתת. היום זה כבר הפך למסורת של ממש ואנחנו מתרגשים מאוד לציין 5 שנים לאירוע".

"סדנת שילוב" הינו פרויקט שילוב ייחודי שמטרתו הוא להבטיח שלכל תלמיד עם צרכים מיוחדים תהיה הזדמנות למקסם את היכולות האישיות שלו תוך שילוב עם הקהילה. תמר הקשר, מנהלת העמותה מציינת כי הסדנא מציעה סוג אחר של חינוך, "מיוחד, גמיש, פתוח, עם זיקה לטבע ולמרחב".

הקשר מוסיפה כי "הפעילות החינוכית מתקיימת כחלק מקהילת היישוב גבעות בגוש עציון ונועדה להקנות לבוגרים את מירב הכישורים על מנת להשתלב ולתרום לקהילה. במקום מופעלות מספר מסגרות חינוכיות הכוללות גן ילדים, בית ספר לחינוך מיוחד, סדנאות עבודה, הכשרה לתעסוקה ולחיים עצמאיים ודיור קהילתי".

צליחת הכינרת השנה מוקדשת לטובת הקמת מרכז מבקרים שיופעל ע"י בוגרי הסדנא. מרכז זה יאפשר לעשרות בוגרים לעבוד ולעשות צד נוסף של עצמאות ושילוב בקהילה.

צליחת הכנרת לנשים תחל ביום חמישי 29.05.14 בשעה 17:00 בחוף האון (החוף כולו ייסגר לטובת האירוע). במקום תוגש ארוחת ערב משותפת לכל הצולחות, תכנית אומנותית והקראת הוראות הבטיחות. תהיה אפשרות ללינת שטח בחוף צמח שייסגר גם הוא ביום חמישי בערב לנשים בלבד ויאפשר שימוש במגלשות מים.

נקודות היציאה הן: חוף מעגן – מקצה 1.5 ק"מ וחניון האון – המקצה של 3.5 ק"מ. נקודת הסיום לשני המקצים בחוף צמח, שם יתקיים בשעה 11:00 אירוע סיום מרכזי.

ויויאן גלזר מסבירה כי כל שנה ניתן לראות מגוון רחב של נשים המשתתפות באירוע. "צליחת הכינרת לנשים פתוחה לנשים ונערות מגיל 10 ומושכת אוכלוסיה מגוונת ומעניינת. נערות מהסדנא, אמהות ובנותיהן, סבתות, נשים מארה"ב, אירופה ודרום אפריקה שמגיעות במיוחד לאירוע, נשים בעלות נכות – כולן נענות לאתגר למען ילדי הסדנא.

"זה נותן המון כוח ומוטיבציה כי לא מדובר בתחרות או 'סתם' אירוע ספורט מאתגר, כולנו כאן מרגישות את החשיבות והתרומה לפרויקט המדהים הזה".