בימים אלה נפתח חודש הקריאה שנערך זו השנה החמישית ביוזמת משרד התרבות והספורט, ומטרתו לקדם את הקריאה ולקרב את הציבור לספרים, לסופרים ולספריות.

לקראת חודש הקריאה פרסם משרד התרבות סקר שערך, המגלה כי מועצת קריית ארבע-חברון מובילה את רשימת הישובים בקריאה עם 72 אחוזים מתושביה אשר רשומים בספריה הציבורית.

רק לשם השוואה, הרחק מאחור נמצאות העיר העברית הראשונה, תל אביב, עם 12 אחוזים מתושביה המחזיקים במנוי לספריה ציבורית, וירושלים עם 10 אחוזים בלבד.

מנהלת הספרייה בקריית ארבע-חברון, נורית כהן, אמרה כי "התושבים במועצה מצביעים ברגליים, באים, קוראים וצורכים ספרים רבים. אנחנו שמחים על ההישג ובימים הקרובים אנחנו אף עומדים לפני הרחבת פעילותנו וחניכת חדר חדש בספרייה שמיועד לפעוטות. אנחנו מאמינים שחינוך לקריאה מתחילים בגיל הרך". 

ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, אמר כי "נפלא לראות שגם בעידן האינטרנט והסמארטפון הספרים נותרו חשובים ורלוונטיים מתמיד עבור תושבנו, קטנים וגדולים כאחד. דירוגה של קריית ארבע-חברון בראש טבלת היישובים, מוכיח עד כמה ערכי הנצח שהוטבעו כאן ממשיכים לפעם בנו כציבור ערכי ואיכותי. אנו רואים בקידום הקריאה בפרט והתרבות בכלל יעד חשוב ומרכזי, ושמחים שגם התושבים שותפים לראייתנו".