הרבנים העולים. הבוקר
הרבנים העולים. הבוקרצילום: אלי ברץ

כ-30 רבנים מזרמים שונים בציונות הדתית עלו הבוקר (שלישי) בעליית רבנים מאורגנת להר הבית, וזאת לקראת יום שחרור ירושלים ה-47.

בין הרבנים שעלו להר: הרב גדעון פרל, רב היישוב אלון שבות, הרב אברהם גיסר, ראש החמ"ד ורב היישוב עפרה, הרב יצחק לוי מאלון שבות, הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, הרב יהודה קרויזר רב היישוב מצפה יריחו, הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת, הרב יוסף צבי רימון ראש תעסוקטיף ורב אלון שבות דרום, הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, הרב דוד דודקביץ רב היישוב יצהר והרב אברהם וסרמן מגבעתיים.

העלייה נערכה ברוח חגיגית לקראת יום ירושלים. הרבנים ביקשו לעודד את עליית היהודים להר הבית.

"לפני ארבעים ושבע שנים זכינו בחסדי ה' לחזור אל ירושלים המקודשת ומקום המקדש. אך עדיין מלאכה רבה לפנינו", נמסר הבוקר מוועדת הרבנים שארגנה את העלייה.

"זכינו היום, ערב יום שחרור ירושלים, לעלות להר הבית בצוותא, קבוצה של כשלושים רבנים. עלייה זו מבטאת את הקשר הנצחי והמתחדש של העם היהודי להר הבית מקום המקדש, ואת התביעה הציבורית להחיל את הריבונות היהודית על המקום, הלכה למעשה", הוסיפו הרבנים.

מוועדת הרבנים נמסר עוד כי "אנו מודים למי שסייעו לעלייה זו, לשר השיכון מר אורי יהודה הכהן אריאל הי"ו, ולמשטרת ישראל מרחב דוד, שאנו מברכים אותה שתמשיך לעשות רק דברים טובים למען קדושת הר הקודש. אנו מתפללים שבמהרה נזכה להשלים את מלאכת הקודש של שחרור הר הבית, שיחזור להיות בפועל לב האומה".

הרבנים דנו בסוגייה ההלכתית הנוגעת לעלייה להר ולהתייחסות הפוסקים לסוגיא. "יש להדגיש שהכניסה להר הבית צריכה להיעשות מבלי לפגוע בקדושת המקום, דהיינו אך ורק לפי דרישות ההלכה", מסרו בהודעתם.

"לחלקים הפנימיים של הר הבית – המקום בו עמד המקדש עצמו – אין אנו יכולים להיכנס, מפני היותנו טמאי-מתים. לכן איננו נכנסים למתחם המוגבה במרכז ההר ("הרמה") ובמיוחד לקרבת מבנה "כיפת הסלע" שלפי המסורת עומד על מקום קודש-הקדשים. לפי תורת ישראל, הכניסה למקומות אלו אסורה לכל אדם, וכרוכה באיסור חמור של "כרת".

בנוסף התייחסו הרבנים בעת עלייתם גם למסורבי העלייה להר ובראשם לרב יהודה גליק אשר פתח בשביתת רעב לאחר שכניסתו להר הבית נמנעה בצו מיוחד של המשטרה.

"אנו צריכים לזכור שכ"ח אייר הוא בראש ובראשונה יום שחרור הר הבית", אמר הבוקר הרב יהודה גליק. "הר הבית הוא הליבה של עם ישראל ולכן אך טבעי שבערב כ"ח באייר עלו מנהיגי הציבור להר. אנחנו קוראים למנהיגי ציבור נוספים להצטרף ולהוביל את המהלך של חיבור עם ישראל לליבו – הר הבית".