ישנה? ניר ברקת
ישנה? ניר ברקתפלאש 90

ראש העיר ירושלים ניר ברקת קרא היום (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת לשנות את אותיות שמו של שדה התעופה בן גוריון מ- TLV ל- JEM.

דיון מיוחד לרגל יום ירושלים אמר ברקת, "מיתוג שדה התעופה באותיות המסמלות את בירת ישראל ישים את ירושלים במרכז ויאיץ את התיירות לבירה".

בתוך כך, הציג ברקת בוועדה את תכניות הפיתוח העתידיות המקודמות כיום בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים.

ברקת אמר בוועדה כי "ירושלים חזרה להיות בשנים האחרונות הלב הפועם של מדינת ישראל המשנה את פניה במהירות. לצד שימור ההיסטוריה המפוארת, אנחנו מפתחים אותה ובונים את עתידה יום יום. תנופת הפיתוח נראית בכל פינה בעיר וכולם מבקשים להיות חלק מתנופת הפיתוח חסרת התקדים בירושלים. תושבי ירושלים הם המרוצים ביותר בארץ ויש להם היום הרבה במה להתגאות והרבה למה לצפות".

ברקת הציג בפני הוועדה את הפרויקטים המוקמים היום בעיר: רובע העסקים החדש, ה"סיטי" של ירושלים, שיוסיף עוד עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים בכל התחומים, מפעלי ההייטק חדשים בעיר המאיצים את כלכלתה, קריית הספורט הבינלאומית עם היכל הפיס-ארנה הגדול בארץ, אצטדיון טדי משודרג ובריכה אולימפית שיחד יביאו אל ירושלים מפעלים בינלאומיים, כנסים גדולים ואירועי תרבות מהעולם כולו.

עוד ציין רשת רכבות קלות המתוכננת בשיתוף משרד התחבורה שתהפוך את ירושלים לעיר הנגישה ביותר בארץ, זאת לצד הרכבת הכבדה ממרכז הארץ.

ברקת סיפר גם על מתחם הסינמה סיטי החדש שאליו יתווסף בקיץ הקרוב מתחם יס פלאנט חדיש, גן החיות בו בונים את האקווריום הענק הראשון בארץ, ומסביב לעיר שרשרת פארקים ירוקה שהופכת את ירושלים לעיר הירוקה בארץ, מתחם תחנת הרכבת הישנה ובית החולים למצורעים שהפכו שניהם מנטושים למתחמים תוססים ומלאי חיים, מתחם מנורה הנמצא בהקמה ויהיה בית לכל בתי הספר לאומנות בעיר.

בנוסף, מרכז העיר המחודש שחזר להיות הלב הפועם של ירושלים ומושך אליו המוני מבקרים, תושבים ותיירים.