שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, השתתף הערב (שלישי) בחנוכת שכונת בית אורות בירושלים שנקראה על שמו על הרב חנן פורת ז''ל.

"בית אורות היא לא עוד שכונה. היא רעיון שמתגשם. היא קונספט רוחני. כמו שחנן פורת לימד אותנו באורחותיו, אנחנו יודעים ש'מעט מן האור מגרש הרבה מן החושך', וכאן זה לא מעט מן האור, זהו אור גדול. אור של תורה, אור של זהות יהודית, אור של ערכים, אור של התיישבות - או במשפט אחד: אורה של ירושלים", אמר בנט.

"חנן פורת", סיפר שר הכלכלה, "היה סמל ההתיישבות היהודית. סמל לשילוב של מנהיגות והגות, של תורה עם עבודה ודרך ארץ. הוא ידע לשלב את בית המדרש עם הספרות והשירה, וראה בהן יחידה אחת שלימה.

בנט ציטט את תשובתו של חנן פורת, לאחר שנשאל האם הוא מפחד מהמוות. "אין לי שום שמץ של פחד. אני לא מאמין בכך שעם המוות כביכול מסתיימים החיים. הם עוברים שינוי, הם עוברים הארה גדולה. אני מתבונן בתכלת השמים, תראו את תכלת השמיים, אני אומר יש אור שהוא אור גבוה מעל החיים כאן עלי אדמות. כשאני מאמין ואני רואה לנגד עיני את תחיית המתים הלאומית שלנו, את האור הלאומי, הכל נראה אחרת".

"תחיית המתים הלאומית שלנו, חנן, היא בדיוק מה שאנחנו רואים כאן, הערב, בשכונה זאת", הכריז יו"ר הבית היהודי. "זה לא הכל. על השאלה איך היה רוצה חנן שיזכרו אותו, הוא ענה 'איך הייתי רוצה שיזכרו אותי?... אספר לך סיפור חסידי: רבי אמר לתלמידיו: אני עומד להסתלק מן העולם. אם תשאלו אותי איך הייתי רוצה שיזכרו אותי אומר לכם, לא הייתי רוצה שיזכרו אותי כאדם צדיק וקדוש - הרי אינני כזה, גם לא כאדם טוב - כי אני יודע על כמה דברים שעשיתי שאינם טובים, אם כבר הייתי רוצה שיזכרו אותי בדבר אחד - רציתי להיות טוב. באמת. בכל ליבי'".

"ואנחנו כאן, ערב יום ירושלים, ממשיכים את מפעלו של מי שרצה להיות טוב, הצליח להיות טוב, טוב מאד, וזוכה מאיתנו למעט הכרת הטוב בהקמת עוד חורבה מחורבות ירושלים ברחוב הנושא את שמו של חנן בונה הארץ", הדגיש.

השר בנט התייחס גם לתהליך המדיני מול הפלסטינים ואמר כי "בערב יום ירושלים, במקום הזה, אנחנו רואים שתהליך ההתרחבות של ירושלים עוד בעיצומו. כאן, על רכס הר הצופים והר הזיתים, מקום קבורתם של רבים מאבות האומה, כאן, פתאום כל התוכניות האלה שמדברים עליהן גורמים שונים בארץ ומחוצה לה, כל המשאים ומתנים, הכל נראה קטן אל מול ההיסטוריה".

''ההיסטוריה של העם היהודי גדולה מתהליך מדיני, היא גדולה מפוליטיקה, גדולה מאיתנו. אנשים היום מתרגשים מלחץ כזה, ומלחץ אחר. אבל כשנמצאים פה מבינים שאנחנו ממשיכים את דוד המלך, את שלמה המלך, יואב בן צרויה, החשמונאים, בר כוכבא, ואת חלומותיהם של היהודים בגולה במשך 2,000 שנה על ירושלים, אותם אמרו שלוש פעמים ביום".

"אימפריות באו והלכו, ורק נצח ישראל לא משקר. הדור שלנו זכה להיות דור של שומרי ירושלים, ואני נרגש לעמוד כאן, להסתכל סביב: שאו סביב עיניכם וראו: מעלה הזיתים, קדמת ציון, עיר דוד ובנותיה, נוף ציון, כפר השילוח, הרובע היהודי המתחדש, והנה כעת - עוד שכונה שקמה כאן, בלב ליבה של העיר הקדושה הזאת, ששבנו אליה על מנת להישאר לתמיד", דברי בנט.