מה מאחורי ביקור האפיפיור?
מה מאחורי ביקור האפיפיור?פלאש 90

עו"ד אליקים העצני קובע בפינתו השבועית בערוץ 7, כי שוב הוכח שישראל נכנעת ומתרפסת מול מבזיה, "גלה כבוד מישראל, זו ההרגשה ביום ביקור האפיפיור, האורח הפוגע והמארח שבולע עלבונו".

לדבריו במהלך הביקור אימץ האפיפיור באופן מלא את הנרטיב הפלשתיני, "פרנציסקוס הקפיד לקרוא להם מדינה ושיבץ בנאומיו את הביטוי האש"פי, 'פתרון צודק', שזו מילת הקוד להחזרת הפליטים וחזרה לקו הירוק.

"הפגישות שלו במחנה הפליטים בדהיישה, מה זה אם לא תמיכה בזכות השיבה? ההצטלמות שלו עם אבו מאזן על רקע חומת ההפרדה בבית לחם מה זה אם לא תמיכה במאבק הפלשתיני?".

העצני קובע כי פרנציסקוס הקפיד להימנע מיצירת הרושם שירושלים היא בירת העם היהודי, "היו חסרות לו כמה מאות מטרים מבית לחם והוא בבירת ישראל, אבל כדי לסמן את אי הכרתו, הוא המריא במסוק ירדני מבית לחם לנמל התעופה בן גוריון ורק משם הוא המריא במסוק אחר לירושלים, ובכך רצה ליצור את הדימוי שרק בנמל התעופה בן גוריון הוא נכנס לשטח הריבוני של מדינת ישראל ולא מירושלים".

לדבריו היענותו המידית של נשיא המדינה שמעון פרס לנסיעה לתפילה משותפת עם אבו מאזן בוותיקן, היא יריקה בפרצוף הממשלה, "אבו מאזן קיבל מתנה משמיים, נשיא המדינה מכיר בו למרות ההחלטה של הממשלה לנתק מגע מהרשות כל עוד היא שותפה לחמאס. האם פרס מנסה לבשל לנו תהליך מדיני חדש שיצא מהוותיקן?".

"בשעה זו כשניצב מולנו אפיפיור פרו פלשתיני ומולו שותק כמו דג ראש הממשלה, המסקנה היחידה היא שהגיע הזמן להחליף את ראש הממשלה. הוד קדושתו פרניציסקוס משווה בין ילדי הפליטים בדהיישה לניצולי השואה ביד ושם, הוא משווה בין גדר ההפרדה לכותל המערבי.

"האפיפיור אימץ באופן מלא את הנרטיב הפלשתיני ואיך הגיב הצד הישראלי,  איך ראש הממשלה הגיב על הטענות שלהם לבעלות על הארץ, מה היה לנתניהו להשיב על כך מול אלף עיתונאים, כמעט וכלום, כדרכו הוא נמנע מלהעלות בארץ ובעולם את תביעת הזכות של העם היהודי על ארץ ישראל, הוא משתיק בשיטתיות את קולה של האמת היהודיות והציונית, ואולי זה הזמן שהליכוד צריך להחליפו במנהיג שלפחות מאמין במצע מפלגתו".