הלווית הזוג שנרצח בבריסל
הלווית הזוג שנרצח בבריסלפלאש 90

השדולה למאבק נגד הדה-לגיטימציה למדינת ישראל התכנסה אתמול (שלישי) לדיון חירום בנושא החרמות נגד ישראל בעקבות עליית הימין הקיצוני באירופה.

ח״כ ניסים זאב (ש״ס), יושב ראש השדולה, אמר "דה-לגיטימציה מובילה לאנטישמיות וזו מובילה לטרור. לכן צריך לעקור את הדה-לגיטימציה מהשורש – מהמימון. הדה-לגיטימציה לישראל המתחברת לעליית הימין הקיצוני המצביע על התחזקות האנטישמיות הם התפאורה לרצח הנוראי בבלגיה".

מתן פלג, מנכ"ל תנועת ״אם תרצו״, אמר בדיון כי "ניסיונותיהם של ארגוני דה-לגיטימציה לחרב את מדינת ישראל יעלו בתוהו רק כאשר מדינת ישראל תחשוף את הפנים האמיתיות של עוכריה. שיח החרם על מדינת ישראל גובר והולך ועל כן, חשוב יותר מתמיד לטפל בשורש הבעיה – ארגונים משומני תקציב זר המתיימרים לתמוך בישראל החותרים תחת מדינת ישראל".

יושבת ראש סיעת ״הבית היהודי״ ח״כ איילת שקד, אמרה כי אם ממשלות אירופה לא יגנו על יהודים החיים תחת ריבונתם, היהודים ייאלצו להגן על עצמם. "תופעת הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל נסמכת כעת על הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. האמת המרה היא כי דה-לגיטימציה היא אנטישמיות המתחבאת תחת מילים שהפכו אותן לתקינות פוליטית יותר וליפות יותר. הרי גם אם היה הסכם קבע, היו מוצאות אותן תנועות סיבות אחרות להחרים את ישראל או להתנגד לזכותה להגדרה עצמית. בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו. בכל דור ודור הסיבות לובשות צורות מעט שונות, אך בבסיסן הן אותה עוכרת בשינוי אדרת. אזרחי ישראל צריכים לבחון היטב את פעילותם של ארגונים ישראלים, היוצאים נגד מדינת ישראל ולעשות דה-לגיטימציה לארגוני הדה-לגיטימציה״.

אלן בייקר, משפטן בינלאומי ושגריר לשעבר תקף את ההסתה הפלסטינית שמתחילה מתוך מדינת ישראל, "כל מי שמבין מה זה אפרטהייד, מבין שאין כל זיקה בין מדינת ישראל לאפרטהייד. למרות זאת, הפלסטינים ותומכיהם העבירו את המסר שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד".

עו״ד ניצנה דרשו-לייטנר, מנכ״לית שורת הדין, ציינה בדיון כי "תנועת ה-BDS הופכת לאיום אסטרטגי על מדינת ישראל. קשה להלחם בקריאה על חרם המוגנת בחופש הביטוי".