מילאתי את שליחותי. אורלב
מילאתי את שליחותי. אורלבצילום: רפאל אליה

בטקס רב משתתפים שנערך ביום חמישי במכללת "שאנן" הדתית האקדמית לחינוך בחיפה, חולקו תארי ראשון ושני למאות סטודנטים בוגרי המכללה.

בטקס, בהנחיית פרופ' טליה הורוביץ, השתתפו נשיא המכללה, פרופ' יחיאל פריש, השר וחבר הכנסת לשעבר זבולון אורלב, יו"ר חבר הנאמנים השופט בדימוס אהרון מלמד, יו"ר הוועד המנהל אורי ברקאי, יו"ר המועצה האקדמית העליונה פרופ' דוד בן חיים, נציג האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך הרב ד"ר יהודה שוורץ, הבוגרים והבוגרות המסיימים ובני ומשפחותיהם.

בפתיחת הטקס העניק נשיא המכללה פרופ' יחיאל פריש אות הוקרה לשר לשעבר, זבולון אורלב, על פעילותו הציבורית הענפה בתחום החינוך בקרב המגזר הדתי לאומי, כאשר מעתה תעניק המכללה מדי שנה תואר עמית של כבוד לדמויות ציבוריות התורמות תרומה ייחודית לקידום החינוך בארץ.

בתחילת הדברים ציין נשיא המכללה, פרופ' יחיאל פריש כי: "לכבוד וליקר לנו היום להעניק תואר 'עמית של כבוד' ראשון מטעם המכללה למר זבולון אורלב. אורלב כיהן כמנכ"ל משרד החינוך, כמנכ"ל משרד הדתות, כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ובוועדות השונות, כשר הרווחה, כיו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, יו"ר השדולה הפרלמנטרית ליישום ועדת וינוגרד ולהשבת חיילים חטופים, ובמהלך כהונתו בכנסת נחשב אורלב לאחד המחוקקים הבולטים וב-2008 הוענק לו גם תואר אביר השלטון. על כל פעילותו הענפה ועל היותו ידיד נאמן למכללה בכל עת, מוענק לו תואר "עמית כבוד" מטעם המכללה וכל העוסק בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרו".

ח"כ אורלב הודה בהתרגשות לראשי המכללה על ההחלטה להענקת התואר: "אינני יודע מה ראו לבחור בי לעמית כבוד של המכללה. אמת ונכון כי בכל תפקידיי ראיתי בחינוך בכלל ובהכשרת מורים בפרט את הנושא העומד בראש סדרי העדיפויות. אולם, בסך הכול מילאתי את שליחותי החינוכית והציבורית בדרך בה התחנכתי בכל המסלול המובחר של החינוך הציוני דתי. עשיתי ככל שצוויתי ממחנכיי ורבותיי. אני רואה בתואר הכבוד לא כעניין אישי בלבד, אלא בעיקר תואר כבוד לדרכו והצלחתו של החינוך הממלכתי, הציוני הדתי והוא שייך גם לכל מחנכיי, מוריי ורבותיי שהורו את הדרך לרבים ולי".

יו"ר המועצה האקדמית במכללה, פרופ' דוד בן חיים, ברך את הבוגרים והבוגרות באומרו כי: "מהיום הנכם משתייכים לדור החדש של מחנכים ומורים של דור העתיד של מדינת ישראל. זכרו, שהנכם רק בראשית דרככם, ומכאן ואילך תצטרכו להמשיך ולהעמיק את הידע שלכם בתחומי ההתמחות שבחרתם. לא נותר לי אלא לאחל לכם הצלחה בעבודתכם בהוראה ובחינוך- זו אינה מלאכה קלה כלל ועיקר".