שקית צבע כחול ניילון
שקית צבע כחול ניילוןרויטרס

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר הרב אליצור סגל, תושב עפרה, על "מארב צבע" שהמתין לו ביום שישי האחרון בצידי הכביש המרכזי, ציר 60, שבין ירושלים לשומרון.

הרב סגל היה בדרכו להוציא את ילדיו ממסגרות הלימוד שלהם ביישוב בית אל כשהבחין במרחק של כמאתיים מטרים צפונה מגבעת אסף בשני ערבים עומדים לצד הדרך ובידו של אחד מהם שקית צבע.

כאשר התקרב אליהם יידה הצעיר הערבי את השקית. "הוא התכוון שהצבע יכסה את השמשה וכך אאבד שליטה תוך כדי נסיעה", אומר הרב סגל ומספר כי השקית אמנם פגעה ברכב אך במכסה המנוע ולא בשמשה.

הוא עצמו המשיך בנסיעה ומאחר ובגבעת אסף לא מצא כוח צבאי שיוכל לדווח לו על האירוע המשיך בנסיעה לבית הספר בבית אל ורק שם יצר קשר עם הצבא והודיע על האירוע. להערכתו גם אם היה במקום כוח צבאי ספק גדול אם היה באפשרותו לעשות דבר מה שכן לא ניתן לעצור אדם על עוון החזקת שקית צבע "תמימה".

בדרכו חזרה לביתו ראה בנקודה בה נראה היה כתם צבע על הכביש כוח צבאי שפתח בסריקות. הוא עצמו עדכן אותם שהוא המתלונן על האירוע ולאחר שיחה קצרה עם חיילי הכוח המשיך בדרכו.

בדבריו מציין הרב סגל כי ביום שישי שבוע קודם לכן ראה באותה נקודה בדיוק רכב פגוע מאבן שיודתה לעברו ולצידו אמבולנס ורכב צבאי.

עוד מספר הרב סגל כי בנו, תלמיד ישיבת מרכז הרב, ראה בעיני רוחו ערב קודם מארב הצבע את אביו, הרב סגל עצמו, כשהוא נהרג מתאונת דרכים. לדבריו הבן פתח בתפילות מיוחדות להצלת אביו ויתכן שתפילות אלה הן שמנעו טרגדיה שהייתה מתוארת כנפגע תאונת דרכים.