חניה רכבים מכוניות
חניה רכבים מכוניותצילום: פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, אישרה היום צו שנועד לתת לאיגוד ערים כנרת מעמד זהה לזה של עירייה או מועצה מקומית.

מטרת האישור היא לאפשר לאיגוד לאכוף עבירות קנס לפי צו התעבורה ולהסדיר את החניה בחופי הכנרת.

נציגת משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי הכוונה היא לאפשר לאיגוד ערים כנרת להסדיר את החניה סביב חופי הכנרת לא על ידי העמדה לדין, אלא על ידי ברירת קנס.

היא הוסיפה כי המטרה היא שכל אכיפת דיני התעבורה בישראל תהייה אחידה, ולכן הוחלט לתקן את צו התעבורה ולאפשר לאיגוד ערים כנרת לאכוף עבירות חניה באמצעות קנסות.

היו"ר ברוורמן ביקש לדעת כיצד מתכוון האיגוד להשתמש בסמכויות, והאם בכוונתו להעדיף אכיפת עבירות חניה על פני עבירות מסכנות חיים אחרות שבסמכות האיגוד לאכוף. כמו כן הוא דרש לקבל תכנית מפורטת באשר להגדלת מספר מקומות החניה סביב לכנרת ב-5 השנים הקרובות, על מנת לאפשר לציבור לחנות כהלכה.

היועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד חיים שטרן, אמר כי האיגוד נדרש לאכוף רשימה לא קצרה של חוקים, אך יש תעדוף בהתאם לסכנת החיים. לדבריו, נושא בטיחות השיט הוא קריטי יותר לאכיפה ביחס לקנסות חניה, שכן הוא מסכן חיים. עם זאת, הוא הוסיף, צריך להסדיר את התנועה בחופי הכנרת בעיקר בתקופות העומס בקיץ ובחגים. לדבריו, יש יוזמה להגדיר את מקומות החניה סביב הכנרת, כאשר במזרח הכנרת יש עוד מקום להתרחב. מנהל יחידת הפיקוח והאכיפה באיגוד, משה הר ציון, אמר כי בחודש האחרון אושרה התמ"א של האזור, וכעת ניתן להתחיל לתכנן הגדלה של מספר החניונים.