מחבלי החמאס
מחבלי החמאסצילום: פלאש 90

מפלגת העבודה הגישה היום (שני) הצעת אי אמון בממשלה תחת הכותרת "ממשלה מובלת ונגררת שלא יוזמת פתרון מדיני ומתבטאת כנגד האינטרס של אזרחיה".

ח"כ עמר בר לב (העבודה) התייחס בנאומו במליאה להשבעת ממשלת האחדות הפלשתינית ולאיחוד בין פתח לחמאס ואמר כי "נכון שיש כאן סיכון אבל יש גם הזדמנות''.

"שנים בימין אומרים שאסור להגיע להסכם עם אבו מאזן מכיוון שהוא לא מייצג את העזתים, ובמידה מסוימת יש בזה משהו. עכשיו כשהחמאס חלש ונשיא הרשות הפלסטינית מנסה אולי להשתלט עליו ואולי לרסן אותו, אתם נבהלים. סוף סוף אולי תהיה כתובת אחת לפלשתינים אז למה להיבהל? במקרה הכי גרוע המצב יישאר כפי שהוא", טען.

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד ביתנו) השיב בשם הממשלה והבהיר כי המשא ומתן המדיני בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית לא יחודש בעתיד הנראה לעין.

''הוא לא יחודש משום שהפלסטינים בחרו בברית עם חמאס, ארגון טרור רצחני, במקום בקידום השלום עם ישראל. האם אתם מכירים אדם שהיה יושב לדבר עם מי שאומר שהוא רוצה לחסל אותו? עם מי שאומר לך בפנים שאין לך זכות קיום? אין מדינה בעולם שמכבדת את עצמה ואת אזרחיה, שהייתה מסכימה לשאת ולתת מול ממשלה שבה חברים טרוריסטים", הוסיף.

אקוניס הדגיש כי אבו מאזן בחר "בלי שהכריחו אותו לחבור לארגון טרור שאין לו כבוד לחיי אדם, שאחראי למעשי הרצח המתועבים ביותר. לא נשב עם חמאס, לא נדבר עם טרוריסטים".