אבא וילד
אבא וילדפנימה

קבלת התורה, אותה חגגנו, הייתה אירוע מכונן ומרגש בעבור עם ישראל. מקובץ אנשים, עבדים משוחררים הנודדים במדבר, הופכים לעם אחד המאוחד על ידי תורה שתשנה את חייהם ותיתן להם חוקים, גבולות וערכים חדשים.

קבלת התורה לא נעשית סתם כך אלא מתוך הכנה מקדימה - במהלך שלושה ימים מתקדש העם ומכבס בגדיו, כל זאת לקראת המעמד המקודש שבקרוב יזכה ליטול בו חלק.

מעמד הר סיני מלווה אותנו בכל דור ודור כשאנו מתכוננים כזוג לקבלתו של תינוק חדש לעולם. בדיוק כפי שעם ישראל התכונן לקבלת התורה, כך גם אנו מכינים את עצמנו, מתרגשים ומתארגנים לקראת אירוע מכונן ומקודש שישנה את חיינו.

מקומו של הבעל 

אז הלידה כבר מתקרבת ואת בוודאי פצחת בהכנות - פיסיות, נפשיות ורוחניות, אבל מה מקומו של הבעל בכל העניין?

הרי גם הוא עתיד להיות בקרוב לאב, בין אם בפעם הראשונה ובין אם בפעם העשירית, וגם בעבורו הלידה יכולה להיות תהליך משמעותי. אז איך עושים את זה ביחד ומתכוננים כזוג ללידה? הנה כמה טיפים ועצות מעשיות.

הכנות זוגיות 

ראשית, חשוב מאוד לשבת ביחד לפני הלידה ולתאם ביניכם את כל הפרטים הטכניים הקשורים בה: היכן יהיו הילדים הגדולים בזמן הלידה? מי יהיו האנשים שילוו אתכם בלידה? אילו מטלות היית רוצה שבעלך יבצע מזמן הלידה ועד שתחזרי הביתה? וכן הלאה. ככל שתהיי פנויה נפשית להתרכז אך ורק בלידה עצמה ולא להטריד את עצמך בסידורים ובארגונים, כך הלידה תתקדם מהר יותר.

כמו כן, גם תיאום ציפיות מוקדם לשעת הלידה עצמה חשוב מאוד. ספרו זה לזו: מה אתם חושבים שיהיה לכם הכי קשה בלידה? מה יהיה הכי טוב? ואיך אתם יכולים לעזור זה לזו להתגבר על הקושי ולהשיג את הטוב? אל תניחי שבעלך יודע שכל מה שאת רוצה ממנו זה... (השלימי את החסר) - אם לא אמרת זאת במפורש אין לו מושג!

דבר נוסף, הקדישו זמן למחשבות על האופן שבו הייתם רוצים שהלידה תתנהל ועל הדרכים שבאמצעותן תוכלו להשיג את לידת החלומות שלכם. האם חשוב לכם שלא ייכנסו לחדר הלידה אנשים שאינם נמנים על הצוות הרפואי? אם כן, תפקידו של הבעל הוא לשמש "שומר בשער" ובצורה אדיבה אך תקיפה לדאוג שרק מי שאתם חפצים בנוכחותו יהיה בחדר.

האם חשוב לכם שהצוות יעדכן אתכם בכל פרוצדורה שהוא מתכוון לבצע? אם כן, תפקידו של הבעל הוא לשאול את השאלות הנכונות כדי להשיג את מרב המידע (מה ההליך שאתם רוצים לבצע? האם הוא חיוני? האם יש אופציות נוספות? מה הן ההשלכות של ההליך?) על מנת שתוכלו לקבל החלטה משותפת. 

ולבסוף, הקדישו גם זמן למחשבות על רגעיו הראשונים של התינוק בעולם - כיצד תרצו לקבל אותו? אולי תרצו להשמיע לו שיר מסוים? או שהבעל יברך אותו בברכת הבנים? הרגעים הראשונים של התינוק הם רגעים מקודשים - אל תניחו להם לעבור כך סתם.
לידה קלה ומוצלחת!

פורסם לראשונה במגזין פנימה

לרכישת מנוי לחצי כאן