מתוך דברי הרמטכ"ל בכנס הרצליה

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, דיבר הבוקר (שני) בכנס הרצליה, והתייחס לשורה ארוכה של סוגיות ביטחוניות העומדות על הפרק.

"מצד אחד האיום של צבאות על מדינת ישראל קצת הונמך. האיום הצבאי, היבשתי והמתמרן פחת באופן משמעותי והאיום של רקק וטק"ק קיים במדינות המקיפות את ישראל באופן מוסתר יותר ובכל מקום, בנוסף מתפתח שם גם כושר התקפי", ציין גנץ.

לדבריו, "חיזבאללה כרגע מאוד עסוק בעימותים פנימיים ובמלחמה בסוריה וזו בשורה טובה אך הוא צובר ניסיון מבצעי אותו אני מניח שנפגוש גם בדמות תקיפה אפשרית בלבנון".

גנץ התייחס לאיום הג'יהאד העולמי וציין כי מדובר בכ- 30-40 אלף איש שהם 2-3 אוגדות או גיס, "מדובר באויב הפרוס באופן מפוזר לחלוטין אשר יודע כי מטרתו היא לפעול נגד נכסים מערביים ולכן אנו מהווים נקודת יחוס שלילית עבורו".

לדבריו, "אם מדובר על הרתעה אז השאלה את מי מרתיעים. חיזבאללה מורתע ויודע שזה לא עשור לאחור ולא שני עשורים לאחור, חמאס מבינה את מחיר הלחימה והיא קיבלה תזכורות בשנים האחרונות באש ובתמרון, אך המצב שונה בקרב הג'יהאדיסטים שיוצאים מסוריה ללבנון ויוצאים מירדן. ההתרעה שלנו חלה על מדינות וארגונים, הבעיה היא בהתרעה של גורמי משנה".

"פעם, בשביל להגן על בנק לאומי הגנו בחזית, בכדי להגן על יישובים הגנו בחזית, האם זה מספיק היום? באמת מספיק לבלום צבא בצורה ישירה או שזה יותר מורכב? היום יש אלמנטים נוספים ביניהם סייבר ותמ"ס. שיתוף פעולה בין לאומי הוא אלמנט נוסף, בלעדיו היכולת שלנו להוציא מבצע לפועל נפגעת", הסביר גנץ.