כ-80 בוגרי התכנית להכשרת חרדים ובני ישיבות ההסדר במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום קיבלו אתמול בטקס מרגש תואר ראשון (B.e.d).

בטקס, שאותו הנחה השחקן ואיש התיאטרון תומר רטהאוז, השתתפו נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי, מפקח המכללה, דוד בוסקילה, דיקן הסטודנטים במכללה, הרב יצחק לוי, ראש תכנית הבנים, הרב שלמה בנימין, רכז התכנית, הרב יעקב קורצוייל, סגל המרצים, עובדי המנהלה ובני המשפחות הנרגשים.

ראש תכנית הבנים, הרב שלמה בנימין אמר כי "שלושת הדברים שצריכים להיות לאיש חינוך הינם אהבת התורה, נעימות בשיעור ובכלל והתלהבות שסוחפת את התלמיד לעבודת השם. היום אנו מתכנסים אחרי עמל של 4 שנים, ומסתיים פרק שבו הבוגרים שלנו מקבלים את קישוט הכלה שלהם - התואר הראשון. אבל זהו רק קישוט והכנה בלבד. שכן, על המחנך להיות מלא בדברי תורה, כך שהדברים ינבעו ממנו כמעיין המתגבר".

מפקח המכללה, דוד בוסקילה, ציין כי "חמדת הדרום היא אחת המכללות שאני באופן אישי אוהב להגיע אליה, שכן עושים פה עבודת קודש במסירות, אהבה וחום. אין זה מקרי שטקס זה מתקיים תוך קריאת ספר במדבר המתאר את העליות והמורדות שעברו על משה והעם. ספר זה לדעתי הוא ספר המורים. שכן, מנקודת מבטם של המורים הם יכולים ללמוד ממנו שכפי שלמשה כמנהיג ישנם רגעים של ייאוש, כך גם למורה שלאחר כל ההשקעה שלו בתלמידים הוא תוהה לפעמים מדוע הוא בחר דווקא במקצוע זה. לעמוד מול הבנים של עם ישראל זוהי מלאכה לא פשוטה, אבל בחרתם לעסוק בתפקיד חשוב וקיבלתם עליכם את הקושי והמעמסה לעיצוב בני התורה של עם ישראל בדור הבא. אני מאחל לכם שתזכו לראות ברכה בעמלכם ולהעמיד דורות תלמידי חכמים שימשיכו וישקיעו בתורה ובמצוות".

"ממרומי שנותיי במערכת, אני יכול להעיד כי זכינו לעסוק במקצוע שהוא הטוב ביותר שיכול להיות, שכן יש לנו את הזכות לגעת בנשמת תלמידנו ולנסות להשפיע על עולמם", אמר נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי.

הוא הוסיף כי "לא חסרים בארץ מסלולים להכשרת גברים להוראה, אולם לפני 8 שנים הרב שלמה בנימין ואני החלטנו להקים מסלול ייחודי לבנים שנותן מקום לתורה של בני התורה ומכין אותם אקדמית לכתחילה תוך שילוב לימודי הישיבה. החלטנו לעשות אקדמיה בדרך של קודש, מתוך אמונה שכדי להשפיע על המערכת גם מורה למתמטיקה צריך להיות בן תורה".

פרופ' לוי ציין, כי בתחילת הדרך היו ביקורות רבות על התכנית ובשנה הראשונה התחילו עם 15 סטודנטים בלבד, "אבל לא התייאשנו שכן ידענו כי דרכנו אמיתית" הוא אומר ומוסיף כי: "הסיפוק הגדול הוא לראות כיצד כיום, שש שנים לאחר הקמת התכנית, מונה המסלול כ-200 סטודנטים. בין הבוגרים יושבים אברכים, תלמידי כולל ורבנים שהתחנכו וגדלו בישיבות ותלמודי תורה של הציבור החרדי, ואין זה לא מובן מאליו שמי שלמד במגזר זה יבוא ללמוד במסלול אקדמי במכללה. לשמחתנו, כיום התוצאה היא שבכל מוסד חרדי בדרום שבו יש חינוך מיוחד, נמצאים הבוגרים שלנו שהיו החלוצים שלפני המחנה. דווקא בימים אלה בהם מחפשים בחברה הישראלית את השסע והמפריד, הרכב הבוגרים שלנו שבאים מבתי מדרש ובתים שונים, מוכיח שאפשר גם אחרת, שאפשר לשבת, ללמוד ולחיות בכפיפה אחת תוך כבוד והכלה אחד את השני".

עוד הוסיף פרופ' לוי כי "דור הילדים של היום הוא דור מיוחד, שצריכים להיות לו מורים מיוחדים. בסופו של תהליך ארגז הכלים שהקנינו לכם אינו העיקר. העיקר הוא האדם שבכם וכמות האהבה שתעניקו. זהו סוד החינוך, וכל המורים, המלמדים וראשי הישיבות הגדולים היו כאלה שהקרינו אהבה והתעניינות בילד".

"לא היה קל להגיע למכללה, ללמוד ולהתרכז אחרי יום ארוך של עבודה ולימוד תורה. אני מודה לצוות התכנית והמכללה שעזרו וליוו אותנו באתגר" אמר נציג הבוגרים, יעקב אבינועם, והוסיף "אני היום מורה אך ורק בזכות המכללה. כשהתחלתי את הלימודים, לא תכננתי להיות מורה, אבל אחרי שנת הלימודים הראשונה וההדרכה הפדגוגית צברתי ביטחון והבנתי שאני יכול לעשות זאת. והנה, כיום אני מורה ומחנך כיתה זאת השנה השישית".