מאיר שטרית
מאיר שטריתצילום: פלאש 90

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל דורש לפתוח בחקירה נגד ח"כ מאיר שטרית.

דרישת הפורום באה לאחר שפורסם כי נגד ח"כ שטרית עלתה טענה מצד עובדת בביתו על הטרדה מינית וכי בשל כך, שילם לה פיצוי בסך 270 אלף ש"ח תוך הגעה להסכם עימה על השתקת הטענות.

במכתב ששיגר הערב (רביעי) מנכ"ל הפורום, נחי אייל, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, הוא ציין כי "ברור כי להסכם יש משמעות רק במישור האזרחי. במישור הפלילי, אם אכן נעברו עבירות, אין אפשרות לשלם פיצוי כספי על מנת להעלים ולהשתיק עבירות פליליות".

עוד מציינים בפורום כי ח"כ שטרית ודאי חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו, "אך לא ראוי שחבר בבית המחוקקים, מי שהיה שר המשפטים ושר האוצר יתנהל, יצביע ויחוקק כשחשד כה כבד מצוי על בגדו".

"לא למותר לציין כי הנ"ל היה אתמול קרוב מאוד לזכות בתפקיד נשיא המדינה. אי לכך אבקשך להורות למשטרה לפתוח בבדיקה מהירה של הנושא ובמידת הצורך לפתוח בחקירה פלילית בסוגיה".

"מערכת אכיפת החוק אינה יכולה להתעלם מטענות לעבירה פלילית שעבר לכאורה ח"כ, בעיקר אם אמנם נכונות הטענות כי המתלוננת מבקשת להעיד אך חוששת בשל איומים על תביעות כספיות שיוגשו נגדה, הרי שהאינטרס הציבורי מחייב כי היועץ המשפטי לממשלה יפעל למיצוי החקירה ולהגן על הנ"ל מפני מי שמאיימים עליה".