נזיפה. גדעון לוי
נזיפה. גדעון לויFlash90

העיתון "הארץ" נותן הבוקר (ראשון) במה למאמר של העיתונאי גדעון לוי, מבכירי הכותבים בעיתון, אשר מאשים דווקא את ישראל באחריות לחטיפת שלושת הנערים.

"מי שמסרבים בעקשנות לשחרר אסירים פלסטינים, חלקם כלואים עשרות שנים, עוד מהתקופה שלפני הסכמי אוסלו, וחלקם כאלו שישראל התחייבה לשחרר; מי שכולאים למשך שנים עצירים בלא משפט; מי שמתעלמים משביתת הרעב של 125 עצירים "מנהליים", שחלקם גוססים בבתי חולים; מי שמתכוונים להזין אותם בכפייה, ומי שאומרים לחוקק חוקים גורפים נגד שחרורם – אל ישימו פני מופתעים או מזועזעים ממעשה החטיפה. הם הזמינו אותה", קבע לוי.

"עם המתת התהליך המדיני, סגרה ישראל את שערי בתי הכלא שלה, והמסר הישראלי לפלסטינים היה חד כתער: שחרור בניכם יתאפשר מעתה רק בפעולה אלימה. ביום חמישי בלילה הוסקו המסקנות", הוסיף לוי במאמר.

נציין כי לוי לא לבד, והערות שונות מצד עיתונאים ואנשי שמאל המגלגלות את האחריות לחטיפה על גורמים שונים ומשונים מתפרסמות מאז שבת.

כך למשל כתב העיתונאי רענן שקד בדף הפייסבוק האישי שלו, "ברגעים כאלה, לבו של כל הורה בישראל אומר לו אותו דבר: "... המטורללים האלה לוקחים איתם את הילדים האלה לגור בשטחים".

מנכ"ל מרכז ''גשר'', אילן גאל-דור אמר בתגובה כי "דווקא בזמן של קושי רואים את המחבר ומאחד של עם ישראל, דתיים, חילונים וחרדים. צורם לראות שדווקא איש 'נאור' כמו רענן שקד, שמחפש כותרות, מנסה לפגוע בתחושת הביחד ולקדם אג׳נדה פוליטית אישית. לפחות טוב לדעת שהוא חלק ממיעוט מבוטל בחברה הישראלית. נתפלל כולנו לשובם המהיר של הבנים בריאים ושלימים".