מפנקים מהשטח
מפנקים מהשטחנאור צימרמן
עם היוודע פיגוע החטיפה הוזרמו לאזור הר חברון כוחות ביטחון רבים שהוקפצו מהבסיס או מהבית ללא התארגנות מוקדמת.

חלק מהכוחות ממוקמים בתוך הישובים או בסמוך אליהם. תושבי הר חברון זיהו את הצורך בסיוע ובעידוד של הכוחות, ויזמו התארגנויות לפינוק הכוחות ולסיוע בהתארגנות ללינה, מקלחות ומזון.

עם קבלת העדכונים על החטיפה והיערכות הכוחות בשטח פנה ראש המועצה, יוחאי דמרי, לתושבים בבקשה לפתוח את בתיהם בפני הכוחות ולסייע במה שניתן. תושבי ההר שדואגים לחיילים באופן שוטף נרתמו למשימה. 

בישוב בית חג"י החלו את השבת בשליחת ממתקים ושתיה לחיילים. בשלב מסוים נודע לתושבים כי קיימת בעיה באספקת מזון לחיילים. החל מאותו רגע התחילה שרשרת של משלוחי מזון חם, סירים ותבניות אל הכוחות.

במהלך הלילה נערכה חלוקת ספינג'ים חמים על-ידי בני הנוער בישוב. עטרה מור יוסף, קומונרית בתנועת בני עקיבא בסניף בית חג"י סיפרה על ההתארגנות הספונטנית. "במוצאי שבת יצאנו עם החניכים לפלוגה, עלינו בהתארגנות מהירה עם חטיפים, שתיה ועוגות, הרגשנו שזה ממש מעודד את החיילים וגם לחניכים זה נתן הרגשה מחזקת של עשיה".

בישוב אדורה הוזמנו החיילים להתקלח ולהתרענן בבתי התושבים ורבים מהם מימשו את ההזמנה. כמו כן חילקו התושבים לחיילים צ'ופרים ואוכל במהלך השבת. גם היום ממשיכים התושבים בהתנהלות של בתים פתוחים בהם מתאפשר לחיילים להתקלח, לאכול ולנוח. בשעות האחרונות עוברים בני הנוער בין בתי התושבים ואוספים צ'ופרים לחיילים, כמו כן הוזמנה כמות גדולה של מגשי פיצה ושתיה לחיילים.

צילום: אביתר ליכטמן
צילום: אביתר ליכטמן

בישוב תלם הסמוך התכנסו כוחות צבא רבים. התושבים יצאו אליהם עם שתיה קרה וקרטיבים במהלך השבת. רעות שמבה תושבת הישוב סיפרה כי "החיילים הופתעו והתלהבו, גם מזה שחשבו עליהם וגם מהפינוקים. היום החלטנו להרחיב את הפעילות, בשיתוף נוער הישוב אספנו כסף ואנחנו עורכים היום אחר הצהרים הפנינג לחיילים שיכלול אוכל מפנק, פוקצ'ות ספינג'ים, מכונת סוכר ופופקורן''.

בישוב עתניאל מתארחים החיילים באחד ממבני הציבור והתושבים נערכים באמצעות חמ"ל מיוחד להעברת אוכל לחיילים. בישוב מעלה חבר ובישובים נוספים נערך איסוף של מתנות שיחולקו לחיילים בגזרה.

בוועד מתיישבי הר חברון סיפרו כי "יש לנו פניות מכל רחבי הארץ - מחדרה, הרצליה, אשקלון, קרית מלאכי ועוד. מספר נשים מיבנה תרמו כ-300 סנדוויצ'ים טוניסאים, בעל מכולת מחדרה תרם 12 ארגזי קולה, רשת ויקטורי תרמה הנחה של 10% בקניית צ'ופרים, והרבה נהגי מוניות תרמו את איסוף המצרכים".

במכתב נוסף שנשלח בשעות אלו לתושבי המועצה נכתב "אנו קוראים לכל התושבים לפתוח את בתיהם לכוחות, לצ'פר ולפנק כל אחד לפי יכולתו. תשומת הלב בשעות אלו מעודדת, מחממת את הלב ותורמת להצלחתם של הכוחות".

קרדיט תמונות: רעות שמבה, אביתר ליכטמן ונאור צימרמן.