טרמפ טרמפים טרמפיאדה חיילים צומת גוש עציון
טרמפ טרמפים טרמפיאדה חיילים צומת גוש עציוןצילום: פלאש 90

במקביל לדיונים סביב סוגיית הטרמפים והטרמפיאדות ברחבי יהודה ושומרון ועל רקע הביקורת העולה ברמה כזו או אחרת בזירה הציבורית על השימוש בטרמפים יוצאת תנועת 'נשים בירוק' בהודעה מפתיעה תחת הכותרת "הידד לטרמפיסטים".

את הודעת התנועה פותחות שתי ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, בדברים אודות תחושת האחדות שמלכדת את העם בימים קשים אלה: "ישנם ימים בהם הלב הקולקטיבי של עם ישראל פועם כלב אחד, כנשמה אחת. כך בימים גדולים של שמחה וכך גם בימי צער וסער. פעימה מאוחדת ומלכדת זו מעניקה לעם ישראל עוצמות נדירות של עמידה וכוח, וכך גם למנהיגי העם, לצה"ל וכוחות הביטחון ובעיקר למשפחות הבנים החטופים".

באשר לסוגיית העמידה בטרמפיאדות, עמידה אותה רואות ראשי 'נשים בירוק' כעדות לנורמליזציה של החיים ביהודה ושומרון, הן כותבות: "לבנו מתרחב ומתמלא גאווה בראותנו את בני הנוער הבריאים ברוחם ובנפשם ממשיכים לעמוד בטרמפיאדות ללא מורא ומתוך שגרה מבורכת. בעצם עמידתם מכריזים בני הנוער שלנו: כאן ביתנו וכאן ארצנו!"

"מרגש לראות אותם ממשיכים להפגין אומץ לב ולמעשה הופכים, כל טרמפיסט וטרמפיסטית, לחיילים במערכה ההיסטורית על ארץ ישראל. עמידתם כאשר הם חשופים בצידי הדרכים מפיחה רוח וכוח הן בכוחות הביטחון והן בנוסעים בכבישים. הנוכחות היהודית בצירי הדרכים והאמירה העולה ממנה "לא נסתגר בתוך הישובים" היא בעלת חשיבות ומשמעות אדירה מאין כמותה. זו ארצנו וכולה שלנו ובצמתי הדרכים נערינו מפגינים הפגנת ריבונות אדירה".

לדבריהן "הנוער בטרמפיאדות מחנך את כולנו מהי תחושת ריבונות ושייכות לארץ, ועימו נקרא לקידומו של הפתרון והמענה הראוי והכולל לאירועי הטרור כולם - החלת הריבונות הישראלית על כלל שטחי יהודה שומרון ובקעת הירדן. ריבונות תביא לנוכחותנו בכל מקום ותשים סוף להפקרות המאפשרת קיומו של טרור ערבי".

לצד כל אלה מדגישות קצובר ומטר כי "חובה על כל אחד ואחד מאיתנו לנהוג על פי כללי הזהירות". השתיים מברכות על יוזמתו של רב המועצה האזורית שומרון, הרב אליקים לבנון, יוזמת 'הסיסמא היהודית', כפי שהובאה אתמול (שני) באריכות ביומן ערוץ 7.

במסגרת מגמתן לחיזוק הנוער בטרמפיאדות נערכות ראשי 'נשים בירוק' למבצע לחיזוק הטרמפיסטים ביום שישי הקרוב. במסגרת האירוע מתוכננת פעילות תמיכה בטרמפיאדות שבצומת גוש עציון, פעילות אליה הן קוראות את הציבור הרחב.