גורלה של האישה תלוי בפסק. בתיה כהנא דרור
גורלה של האישה תלוי בפסק. בתיה כהנא דרוריחצ

בתיה כהנא-דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום", מפרסמת "קול קורא" לrבנים הראשיים לישראל להשמיע קול תמיכה, כנגד המתקפה חסרת התקדים על פסק הדין להתרת עגונה.

לדבריה, "בימים אלו אנו עדים למתקפות חסרות תקדים על החלטת בה"ד האזורי בצפת, בראשותו של הראב"ד אוריאל לביא, המערערות על פסק הדין להתרת עגונה באמצעות 'זיכוי גט'".

"למרבה הצער הרב לביא ובית דינו עומדים במתקפה זו בבדידות מזהרת, משל היו בית דין פרטי ולא שלוחה של מערכת ממלכתית במדינת ישראל . במתקפה אשר שיאה התגלעה היום, באמצעות גילוי הדעת של הגראי"ל שטיינמן וההגר"נ קרליץ, לא נשמע עדיין קולם של כבודכם - הרבנים הראשיים - במתן גיבוי לרב לביא ובית דינו, אשר מילאו את תפקידם בנחישות ואומץ לב, אמת ואמונה, ומצאו פתרון הלכתי לבעיה קשה של אישה עגונה", מציינת כהנא דרור.

כהנא דרור מדגישה, כי "מעבר לסערה ההלכתית, ניצבת אישה אשר גורלה וחייה תלויים בפסק הדין, והסבל הנגרם לה בימים הללו, בל יתואר. כאשר מצד אחד, בניגוד להלכה, מוצע לעז על גיטה ומצד שני, אין לה מגן ומושיע".

"כרבנים הממונים על המערכת אשר נתנה את פסק הדין הנדון, ובזכותה האישה מותרת כיום, אנו קוראים לכבודכם להשמיע קול צלול וברור המגבה את פסק הדין החשוב, ולהסיר כל צל של ספק ביחס לכשרות הגט ו"ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום", קוראת כהנא דרור לרבנים.