ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (רביעי) עם משלחת של עשרות ראשי ערים מכל העולם המבקרת בימים אלה בישראל.

בפתח הפגישה התייחס נתניהו לחטיפת שלושת הנערים ואמר כי "צה"ל והשב"כ החזירו הלילה לכלא עשרות מחבלי חמאס, לרבות כאלה ששוחררו במסגרת השבתו של גלעד שליט".

"אני משבח את הלוחמים והמפקדים - את צה"ל, השב"כ והמשטרה. הם עושים ועשו עבודה מצוינת. מן הרגע שקיבלנו את ההחלטה בקבינט הם ביצעו תוך פחות מיממה את המשימה המורכבת הזאת בהצלחה".

נתניהו ציין כי אנחנו ישראל בעיצומו של מבצע רחב, "יהיו בו עוד הרבה פעולות. הפעולות האלה מכוונות נגד הטרוריסטים שפוגעים, רוצחים וחוטפים את אזרחי ישראל ושרוצים להשמיד את מדינת ישראל. אנחנו נלחמים בעוצמה בטרור והחמאס ימשיך לשלם מחיר כבד עבור חטיפתם של אייל, גיל-עד ונפתלי, שלושה נערים שהיו בדרך הביתה להוריהם".

ראשי הערים הגישו לרה"מ נתניהו מכתב פומבי המגנה את חטיפתם של הנערים אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל וקורא לשחרורים המיידי.

מתוך המכתב: "אנו, ראשי ערים המייצגים קהילות מגוונות מכל רחבי העולם, קוראים לכל המעורבים בהיעלמותם של שלושת הנערים הישראלים – נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח – לשחרר אותם לאלתר ללא כל תנאי ולהשיב אותם בשלום למשפחותיהם.

הידיעה על החטיפה גרמה לנו צער ואכזבה, שכן חטיפה ולקיחת בני ערובה מהוות הפרה של החוק הבינלאומי. אנו מאמינים שאסור לילדים להיות הקורבנות של פעולות בלתי אנושיות ולא מוצדקות כאלה, בשום שלב ובשום נסיבות. כמבוגרים יש לנו אחריות מוסרית להגן על הילדים ולהבטיח את שלומם וביטחונם. אנו קוראים לכל המעורבים לשחרר אותם לאלתר וללא תנאים ולהשיב את הנערים בשלום".

חברי המשלחת מבקרים בימים אלה בישראל במסגרת פרויקט משותף של משרד החוץ ו-The American Council for World Jewry. במשלחת משתתפים בין היתר ראשי העיר של ברלין, פרנקפורט, בואנוס איירס, סרייבו, מרסיי, ניס ועוד. במשלחת חבר גם ראש עיריית אנטבה שבאוגנדה.

                                                                                           (צילום חיים צח / לע"מ)