כנס הלאדינו באילת
כנס הלאדינו באילתקובי פינקלר

המלונאים מברכים על החלטת שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, להגיש בישיבת הממשלה הקרובה ביום א' הצעת מחליטים משותפת יחד עם שר הפנים, גדעון סער, להעסקת 1,500 עובדים בתחומי הניקיון במלונות אילת.

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, אומר כי "סוף סוף אנו רואים תזוזה ומהלך חשוב מתחיל להתקדם".

"הבאת 'הצעת המחליטים' לישיבת הממשלה ביום ראשון על ידי השרים לנדאו וסער להעסקת 1,500 עובדים מירדן, היא התחלה נכונה וראויה להתמודדות עם המחסור בענף המלונאות בעובדי ניקיון", מציין גונן.

לדבריו, "מצד אחד מדברים על חשיבות השירות בבתי המלון (ושירות הוא גם ניקיון החדרים והשטחים הציבוריים), ומצד שני יש לנו קושי אמיתי לתת שירות מיטבי לאורחים. למעשה, מזה תקופה ארוכה מתמודדים בתי המלון בכל הארץ, ובעיקר באזורי הנופש ללא עורף אורבני, באילת ובים המלח, עם מחסור בעובדים".

גונן מסביר, כי "גם שכר משופר ומבצעי גיוס עובדים – לא עוזרים לנו לאורך השנים להביא ישראלים לעבודות הניקיון באילת ובים המלח. כרגע חסרים לנו כ- 2,000 עובדים בבתי המלון באילת ועוד 600 עובדי ניקיון בים המלח".

לדבריו, "השר ד"ר לנדאו מוביל בהצעת המחליטים, יחד עם השר סער, ועם משרדי החוץ ומשרד ראש הממשלה, מהלך בכיוון הנכון. בעולם התיירות אין גבולות, ואנו כמובן שמחים על שיתוף פעולה אזורי עם הירדנים. כעת נותר לראות איך מסייעים גם לבתי המלון בים המלח להתמודד עם המחסור הקיצוני בעובדים בתחומי הניקיון".