עולים חדשים בנתב"ג. ארכיון
עולים חדשים בנתב"ג. ארכיוןנפש בנפש

ממשלת ישראל אישרה היום (שני) שתי הצעות החלטה, ובראשן - הקמתו של פרויקט לאומי לעידוד העלייה ארצה.

במסגרת היוזמה, שהוצגה בפני הממשלה על ידי שרת העלייה והקליטה, ח"כ סופה לנדבר, ונערכה בשיתוף משרד רה"מ, יאחד המשרד תחת קורת גג אחת את המוסדות הלאומיים, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית.

כל הגורמים הללו יפעלו במסגרת חברה לתועלת הציבור (חל"צ), שתהיה אחראית לנושא עידוד העלייה לישראל ותרכז את מאמץ המוסדות הלאומיים בנושא.

הפעולות יבוצעו בכפוף להסכמת וועדת היגוי משותפת בראשות מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עודד פורר.

תקציב הפרויקט עומד על 60 מיליון ₪ לשנים 2014- 2015, כאשר 30 מיליון ש"ח יופנו לפעילות משרד העלייה והקליטה ושלושים נוספים לטובת החברה לתועלת הציבור, וזאת לאחר סיכומים בין משרד העלייה והקליטה, משרד האוצר ומנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר, כאשר המוסדות הלאומיים גם כן יעסקו בגיוס משאבים.

נציין כי התוכנית שאושרה היום נבנתה לאור התגברות מקרי האנטישמיות באירופה וערעור ביטחונם של היהודים החיים שם. התוכניות מותאמות לפי כל מדינה ומדינה, וזאת בהמשך למנדט שניתן למשרד העלייה והקליטה להיות הרגולטור בכל הקשור לנושא עידוד העלייה לישראל עם שינוי שמו בחודש אוקטובר האחרון.

תכנית "צרפת תחילה" לעידוד העלייה מצרפת, אשר הוצגה בכנסת בחודש מרץ, כבר הביאה למספרי שיא בעלייה מצרפת – קפיצה של 192% במספר העולים לעומת השנה שעברה.

במסגרת הקמת החברה החדשה, וכצעד ראשון, יגבש משרד העלייה והקליטה תכנית חדשה לעידוד העלייה ממדינות אירופה, כולל אוקראינה, ממנה חלה קפיצה במספר העולים של למעלה מפי שתיים – 1541 עולים השנה לעומת 697 עולים בתקופה המקבילה אשתקד.

ראש הממשלה נתניהו אמר עם אישור התוכנית, כי "אישור הפרויקט הלאומי לעידוד עלייה מכל ארצות העולם והקמת הצוות להסרת חסמים בתעסוקת עולים בישראל אלו פעולות שמטרתן לאותת ליהדות העולם - אנחנו רוצים אתכם פה. הצעדים שאישרנו יקדמו את המאמץ בשני היבטים משמעותיים- קליטה יותר נוחה, עידוד עלייה ממדינות בהן הקהילות היהודיות מעוניינות להגיע והסרת חסמים בירוקרטיים להעסקת עולים ממדינות אלה".

שרת העלייה והקליטה, ח"כ סופה לנדבר; ציינה כי"כבר השנה יש קפיצה במספר העולים שמגיעים לישראל, 18% יותר מהשנה שעברה. על מדינת ישראל שהיא מדינת עלייה, להיות ערוכה לקלוט את העולים מכל העולם, בטח כאשר אנו מדברים על התגברות האנטישמיות בלא מעט מוקדים. השקת הפרויקט בעת הזו מאותתת לכל העולם בדבר מקומה של ישראל עבור יהודי העולם, ומחויבותה של ממשלת ישראל לנושא עידוד העלייה והקליטה של העולים בארץ, על החלטת הממשלה להיות המגדלור שמסמן ליהודי העולים את הדרך לבית הלאומי שלהם. המשרד ימשיך להוביל את המאמצים להגביר את העלייה לארץ, ולחזק את חוסנה של מדינת ישראל, ביתם של היהודים באשר הם".