בית הטנא בירושלים
בית הטנא בירושליםרשות מקרקעי ישראל

מועצת מקרקעי ישראל בראשות יו"ר מועצת מקרקעי ישראל שר הבינוי והשיכון אורי אריאל החליטה לעודד את חיי התרבות, האומנות והפנאי בירושלים ואישרה את החלטות הממשלה שהתקבלו ביום ירושלים

על פי ההחלטה, תוקצה לעיריית ירושלים, בפטור ממכרז ובדמי חכירה סמליים, קרקע בשטח 1,275 מ"ר, שעליו נמצא מבנה הידוע בשם "בית הטנא", ברחוב המערבים בירושלים.

העירייה תשקיע במבנה הידוע שעומד כיום ריק ותהפוך אותו למוקד עירוני לתרבות, תיירות, מדיה ואומנויות. כיום "בית הטנא" שנמצא ברחוב המערבים בירושלים, עומד ריק ולא נעשה בו שימוש, בעבר שימש הבניין את העירייה כבית ספר וכמוסד חינוכי של אקים.

בנוסף, המועצה החליטה, להקצות לעיריית ירושלים קרקע למטרת הקמת בריכת שחייה עירונית בפטור ממכרז ובתשלום דמי חכירה סמליים. מיקום הבריכה ייקבע במשותף על ידי עיריית ירושלים והנהלת רשות מקרקעי ישראל.

במטרה לחזק את מערכת הבריאות בעיר ירושלים אשר אין בתחומה בתי חולים ממשלתיים, ולאפשר שירות ראוי לכלל האוכלוסיה בעיר, אישרה מועצת מקרקעי ישראל להקצות לשערי צדק קרקע נוספת לצורך הרחבתו בשטח של כ- 40 דונם. לפני כשנתיים אושרה ברשות מקרקעי ישראל הרשאה לתכנון לבית החולים למטרת התרחבות עתידית והקמת חניון. בית החולים שוקד על הגשת מסמכי התכנון למוסדות התכנון בימים אלו.

המועצה אישרה להכניס סעיף מיוחד לתנאי החוזה הקובע כי במידה שיקלע בית החולים למצוקה כספית או תקציבית שתחייב התערבות הממשלה , יכולה המדינה לשקול את ביטול החוזה או חלקים ממנו.

לדברי השר אורי אריאל "ההחלטות שאושרו מחזקות את ירושלים המאוחדת כבירתה הנצחית של מדינת ישראל. אישרנו החלטות חשובות שייתנו חיזוק תרבותי לירושלים. ירושלים היא לב האומה ואנחנו נמשיך ונבנה בירושלים ובכל מקום אחר בארץ כדי להוזיל את מחירי הדיור"