משה פייגלין
משה פייגליןצילום: פלאש 90

חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד ביתנו) תוקף בחריפות את שני בכירי מפלגתו, השר משה יעלון והשר יצחק אהרונוביץ'. השניים, לדבריו, גמרו את הקריירה מול אנשי 'מנהיגות יהודית' וראוי שיגמרו את הקריירה גם מול כל אנשי יש"ע וההתיישבות.

את הדברים אמר חבר הכנסת פייגלין בראיון ליומן ערוץ 7 כאשר התבקש להתייחס לדבריו הקשים כלפי השר אהרונוביץ' כפי שפרסם אותם בדף הפייסבוק שלו.

נזכיר כי פייגלין העלה תמונה ובה נראים עשרות ילדים ערבים מניפים בהתרסה שלוש אצבעות זקורות, סמל הניצחון הפלשתיני סביב חטיפת שלושת הנערים הישראליים. לצד התמונה קבע פייגלין כי לא רק בעקבותיה ובעקבות אזלת היד שהיא מוכיחה יש להעיף מיידית את השר אהרונוביץ' ממשרתו.

'אין לאהרונוביץ' מה לחפש בתפקידו כשר לביטחון פנים. אסור שהוא יישאר בתפקיד'

דבריו אלה של פייגלין מצטרפים לדברים התקיפים שהטיח באחרונה במליאת הכנסת בשר אהרונוביץ'. היה זה בתום נאום של השר אודות תופעת שריפת בתי הכנסת. פייגלין הטיח אז בשר כי הוא פועל משיקולי רייטינג תקשורתי וכי לא השקיע ברדיפתם של שורפי בתי הכנסת פרומיל מהשקעתו ברדיפת מרססי כתובות 'תג מחיר'. עוד תהה אז בפני השר אם כאשר ילכדו שורפי בתי הכנסת יעז השר לקרוא להרס כפריהם כפי שהציע לעשות לתושבי יצהר.

בעקבות הדברים נשאל חבר הכנסת פייגלין כיצד ניתן לחיות בקואליציה אחת ובמפלגה אחת עם מי שהיחס אליו הוא כזה. "לא מסתדרים", השיב פייגלין והבהיר כי כאשר נחצים כל הקווים האדומים יש לדחות את הרצון לפעול יחד מפני האמת המרה, כלשונו.

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

לדבריו הקואליציה אמנם פועלת ומתפקדת ברוב ענייני ניהול המדינה כיאות אך לא ניתן להמשיך בשגרת הפעילות כאשר שורפים בתי כנסת והשר מעדיף לרדוף אחר מרססי 'תג מחיר' וקורא להרס יישובם.

בדבריו הבהיר פייגלין כי היחסים העכורים בינו לבין השר אינם מסתכמים בתמונות ובצילומי ערוץ הכנסת אלא מדובר ב"נתק מוחלט", כהגדרתו, "ואני גם לא מחפש חיבור", ציין.

לדבריו על הציבור להבין כי "בדרך כלל מה שרואים מכאן רואים משם. אין דברים נסתרים ולפעמים דברים שרואה האזרח הפשוט כבר לא יכולים לראות מהכנסת בגלל סבך האינטרסים והיצרים, וכאשר אני רואה התנהלות תקשורתית ולא עניינית שבה השר רודף אחרי "המכשפות" שעליהן מצביעה התקשורת במקום אחרי מי שבאמת מאיים על ביטחון הפנים בישראל אין לו מה לחפש בתפקיד הזה יותר. אולי כדאי להעביר אותו להיות שר הבריאות. בתפקיד הזה אסור שהוא יישאר".

פייגלין רואה בתמונת הילדים בהר הבית סימפטום לאזלת ידה של המשטרה שמאפשרת את ההסתה החמאסית תומכת הטרור והחטיפה לעומת יחסה לכל יהודי המבקש למלמל תפילה כזו או אחרת במתחם הר הבית. "השר ממשיך במדיניות בת היענה שלו. להיות חזק על חלשים ועל מי שהתקשורת רוצה שהוא יהיה חלש מולם. השורש הוא בהר הבית וזה זולג לכל מקום, להתעלמות מההשתלטות בנגב והגליל ועוד. פה ושם אמנם נעשים דברים בלית ברירה. יש לשר גם דברים חיוביים אבל יש כאן מחדל מתמשך שהוא חייב ללכת בגללו".

לאחר דבריו אלה פונה חבר הכנסת פייגלין בביקורת חריפה גם כלפי שר הביטחון, השר משה יעלון, והתנהלותו מול ההתיישבות והמתיישבים, וביקורתו של פייגלין גולשת גם כלפי ראשי המתיישבים עצמם שממשיכים לחלות את פניו של יעלון ולהישמר מלהטיח בו ביקורת למרות הרס בתים ועקירת כרמים ומטעים חקלאיים.

'יעלון נהנה משני עולמות, מחריב אותנו וזוכה לתמיכתנו'

לדברי פייגלין המעשים שיעלון ומשרדו מבצעים כלפי ההתיישבות עוברים לו בשקט, כלשונו של פייגלין המוסיף כי מיד לאחר המעשים ממשיכים ראשי ההתיישבות לעמוד בתור אצל יעלון על מנת לקבל את עזרתו, וכשזו ההתנהלות לא ניתן לומר את האמת בקול גדול רק מתוך רצון להציל עוד דונם ועוד עז.

"השר מוצא מסילות ללב המתיישבים כמי שלא הייתה לו ברירה והוא נאלץ לאכוף את החוק", אומר פייגלין אך מיד מזכיר כי החוק נעלם כאשר מדובר בבנייה הערבית. "אנחנו נותנים לשר לביטחון פנים ולשר לביטחון חוץ ליהנות משני העולמות, גם להחריב אותנו כשזה נוח וגם אחר כך לזכות בקולות שלנו בפריימריז כי הראיה היא שהנציגים שלנו עובדים איתו שכם אל שכם".

לדבריו יש עוד זירות לפעול מול יעלון עוד קודם לקריאה לפיטוריו, אם כי "הבעיה איתו לא פחות חמורה מאשר עם אהרונוביץ'", הוא אומר ומזכיר את ההתנהלות החמורה מול חוות גלעד, שם התקבלו סיכומים בשעתו מול השר בגין להרס ופינוי עצמי של המתיישבים את מחצית המבנים של המקום וכעת הם עומדים בפני דרישה להרס שאר המבנים כמו גם הרס של מאחזים נוספים.

פייגלין מספר כי כבר כאשר התקבל ההסכם מול השר בגין נמנע מלהתערב ולהביע עמדה בקול רם אך בפני מי שהיה בסביבתו הוא הביע את מורת רוחו מהמהלך ואכן כעת למרות הסיכום הדברים קורים והתושבים גם אוכלים את הדג המצחין וגם מגורשים מהעיר. לדבריו טוב היה יותר אם צה"ל היה מפנה את המקום בכוח והדברים לא היו מגיעים לכדי הדרישה החדשה להרס נוסף במקום.

פייגלין מזכיר אירועים רבים נוספים של הרס מטעים חקלאיים ללא סיבה נראית לעין כמו גם הרס של לא פחות מ-18 בתים ברחבי ההתיישבות, פעולות שהמתיישבים התרגלו אליהם וכבר אינם נזעקים בעקבותיהם.

יעלון, סבור פייגלין, "משחק כאן משחק כפול של הפרד ומשול. כאשר אתה מוותר ועל מנת להציל בית באמצעות שתדלנות אצל השר אתה מוותר על חשיפת האמת לגבי השר אתה מזמין את ההחרבות הבאות כי השר לומד שכאשר זה נוח לו פוליטית ותקשורתית להחריב למתנחלים הוא יעשה זאת כי תמיד מנהיגיהם יחזרו אליו בשתדלנות לגבי המקרה הבא. אני החלטתי את הדבר הזה לשבור ולהגיד את האמת לגבי יעלון ואהרונוביץ'".

'אסור לתת ליעלון ולו קול אחד בפריימריס'

פייגלין מוסיף ואומר כי הוא מצפה מציבור המתיישבים ביהודה ושומרון להכריז כי על אף החיוכים שיזכו להם מהשר "האיש הזה אסור לתת לו גם קול אחד בפריימריס. לא יכול להיות שאדם שהחריב התיישבות, החריב בתים יקבל שוב פרס מהמתיישבים".

"התפיסה שכאילו אפשר להרוויח משהו מהחבר'ה הללו היא תפיסה מוטעית בעליל. כל מה שמעניין אותם בליכוד זה לקבל את הקולות שלך בפריימריס", אומר פייגלין המדגיש כי אהרונוביץ' ויעלון הם פוליטיקאים שאינם שונים מכל פוליטיקאי אחר וגם אם אינם שמאלנים כפי שעולה מספרו של יעלון, "אבל מופעלים עליהם לחצים מתוך המערכת ולחצים פוליטיים ואם אתה לא יודע להפעיל לחץ לכיוון השני הלחצים הללו יגברו. לקראת הפריימריס לא יהיה חורבן כי הוא יחכה לאחרי הפריימריס, אז מה הרווחנו בכך?".

עוד מוסיף פייגלין ומאשים את השר יעלון במתן דרור לאנשי המנהל האזרחי לפעול על פי שיקוליהם בהרס בתי ההתיישבות, ושיקולים אלה הם שיקולים פוליטיים כפי שהתברר במספר הזדמנויות בעבר. פייגלין מזכיר בדבריו כי על אף אמירותיו של יעלון שלא ידע שאחד הבתים שנהרסו היה מאוכלס איש מאנשי המנהל לא הועמד לדין על הטעיית השר ואיש לא הודח על כך. "שר הביטחון נותן גיבוי ונותן להם לנהל את העניינים".

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מתבייש להזכיר שיעלון היה ממומלצי מנהיגות יהודית: 'הוא גמר את הקריירה עם מנהיגות'

לקראת סוף הדברים נשאל פייגלין אם השר יעלון היה ממומלצי 'מנהיגות יהודית' והוא עונה בחיוב: "אני מתבייש לומר זאת, אבל כן. אז כמובן לא יכולנו להעלות על הדעת את המעשים שהוא עושה, אבל עכשיו, שנמשיך לחלות את פניו ולבקש ממנו טובות ובכך נשכיח את מעשיו מהציבור הרחב? שציבור המצביעים הפוטנציאלי יראה אותו לוחץ ידיים ומתחכך ומחייך בכל מיני ישובים ועושה לנו טובות?".

פייגלין נשאל אם המשמעות היא שיעלון "סיים את הקריירה" מול 'מנהיגות יהודית' וגם כאן התשובה חיובית: "הוא גמר את הקריירה מול מנהיגות יהודית לחלוטין והוא צריך לגמור את הקריירה גם מול הקבוצות האחרות ביהודה ושומרון. רבים המתפקדים ביהודה ושומרון אינם אנשי מנהיגות יהודית ושר הביטחון יכול להרגיש רגוע", אומר פייגלין ומזכיר את ההתנצלות שהתנצלו בפניו בכירים בהתיישבות שביקרו את התנהלותו.

לדבריו יש לשים סוף למדיניות של שתדלנות למען עוד עז ועוד דונם כאשר מנגד כל החסמים נפרצו.

פייגלין נשאל אם לנוכח התפנית של השר יעלון מעוררת סימני שאלה לגבי מומלצי 'מנהיגות יהודית'  שיתכן ומחזיקים בעמדם כל עוד הם ח"כים וסגני שרים אך כשיגיעו אל שולחן הממשלה יבצעו תפנית כדוגמת זו של יעלון.

פייגלין מודע לסכנה הזו אך מזכיר גם את היעלמותם של אישים כמו דן מרידור מהמפה הליכודית בעקבות מהלכי 'מנהיגות יהודית וכך גם את האוריינטציה הימנית של מרבית חברי הכנסת של הסיעה. עם זאת הוא מבהיר כי כל עוד לא תהיה אלטרנטיבה לראש הפירמידה, דהיינו לתפקיד ראש הממשלה, תימשך המדיניות של ההתרפסות והשתדלנות בפני מי שנדמה שאין לו תחליף