ההסכם עוכב. כלפה
ההסכם עוכב. כלפהצילום: פלאש 90

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), מאוכזב מהדו"ח המסכם שהגישה אתמול ועדת המשנה לעליית יהודים להר הבית.

לדבריו הוא אינו מקבל את ההמלצות שמנציחות כמעט לחלוטין את המצב הקיים, "אני חולק על ההמלצות, הוועדה היתה אמורה לדון בזכותם של היהודים לעלות להר ובמקום זה היא המליצה להמשיך את הסטאטוס קוו".

כלפה סבור שלא יעלה על הדעת שהתפרעויות של מוסלמים בהר, יגרמו לסגירת ההר ליהודים, "הוועדה המליצה שאם יהיו הפרות סדר בהר הבית, ההר ייסגר לכל המבקרים, ואני חושב שאם יש התפרעויות של מוסלמים שיסגרו את ההר רק להם ולא ליהודים".

ח"כ כלפה טוען כי ההמלצה לפתוח את ההר לכניסת יהודים בשבת היא משהו חיובי, אך קטן מדיי, "זו המלצה טובה אבל היא מתגמדת לנוכח ההמלצות האחרות. הוועדה המליצה לאפשר לוואקף לגבות כסף מתיירים שבאים להר, הם סבורים שזה מה שייתן לוואקף מוטיווציה לשמור על הסדר ולפעול בצורה חיובית, אבל צריך לזכור שהווקאף הוא מאוד חלש, מי ששולט היום בהר, אלה כל מיני תנועות כמו החמאס והתנועה האיסלאמית שמכתיבים שם את ההתנהלות. מדינת ישראל הלכה למעשה, היא לא הריבון בהר".

לטענתו הועדה נתנה פרס למתפרעים, "זה לא סוד שהעולם המוסלמי עובר שינוי משמעותי מאוד ומקצין מאוד. לא יעלה על הדעת שבהר הבית, לב ליבה של ארץ ישראל, ניתן את שלטון החוק בידי החמאס והתנועה האיסלאמית. מי שמפר את הסדר הוא זה שלא צריך להיכנס להר, במצב היום החוטא הוא זה שיוצא נשכר".