אילוסטרציה
אילוסטרציהיחידת הנוער קריית מוצקין

במשרד החינוך מבהירים הבוקר (ראשון) כי בתכנית "בתי הספר של החופש הגדול" ישתתפו כ- 180 אלף תלמידים.

"התכנית מהווה חלק מהמדיניות של המשרד, 'מחנכים מסביב לשעון', לפיה האחריות על הילדים והנוער אינה מתקיימת רק בשנת הלימודים, אלא גם במהלך החופשות. המטרה להבטיח לילדים ולבני הנוער חופשה בטוחה יותר ומלאת פעילויות מעשירות", מסבירים במשרד.

במשרד מאשרים את הודעת הקרן לידידות, כי "על מנת לאפשר לתלמידים נוספים להנות מפעילויות ערכיות ומשמעותיות נקבע כי משרד החינוך והרשויות המקומיות יממנו יחד את כל פעילות 'בתי הספר של החופש הגדול', בכיתות א' וב' לרבות הפיילוט ל- 30 אלף תלמידי כיתות ג'-ה' המתגוררים ביישובי הפריפריה".

מנגד, על פי הודעת המשרד, "הקרן לידידות תייעד את התקציב שתכננה תחילה להקצות ל'בתי הספר של החופש הגדול' לטובת הקמת 'כפר הידידות'. מדובר במתחם חוויתי מיוחד אשר יפעל בנפרד מהתכנית של משרד החינוך ואשר ייועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים החולים במחלות קשות, ילדי פריפריה ועוד. התוכנית "בתי הספר של החופש הגדול" תמשיך כרגיל בלא כל שינוי".

מהקרן לידידות נמסר הבוקר, כי הקרן לידידות לא תממן את תכנית "בית הספר של החופש הגדול" אותה מפעיל משרד החינוך בכיתות א'-ב' בכל הארץ ובכיתות ג'-ה' בפיילוט מצומצם.

הקרן לא תעביר את התקציב למשרד החינוך בעקבות גיוס התקציב המשלים ממקורות פנימיים של משרד החינוך.