כפר מורדים על הגבול עם ישראל

ימים אחדים אחרי הפיגוע בצפון רמת הגולן, החיים נדמה ששבו למסלולם. 

הצבא ממשיך בפריסתו לאורך גדר המערכת, סיורים רגליים של מטיילים חזרו לפקוד את האזור, והצבע הירוק של עצי האלון הרבים הפזורים באזור, נותן תחושה של שלווה ורוגע.

"אבל כל זה מטעה", אומר דובי הדר תושב אלוני הבשן הסמוכה, "אנחנו יכולים להגיע היום עד למרחק של עשרות מטרים מהגבול, אבל בעוד שעה הכל יכול להשתנות.. בעקבות הפיגוע בשבוע שעבר שבו נהרג נער הצבא מנע הגעה לסיורים באזור".

הסיפור הגדול הוא דווקא, מציאות החיים מעבר לגדר. קצין בגזרה מראה לנו את צידו השני של הגבול, מעבר לגדר המערכת החדשה שהושלמה זה לא מכבר על שלל יכולותיה הטכנולוגיים, "הנה כאן ממול להר חזקה, היה כפר צ'רקסי גדול עם אלפי תושבים. המורדים, השתלטו על הכפר, הניסו את תושביו, בנו במקום כעין מחנה פליטים עם אוהלים גדולים, ובעצם הם קרובים היום כדי 200 מטרים מהגבול והמגדר. אנחנו משקיעים רבות כדי שהמציאות בשטח תשמר ולא תדרדר", הוא מוסיף.

דובי הדר, שמוציא לגזרה סיורי סגווי מעבר לשער המערכת באישור הצבא מוסיף, "אלוני הבשן יושבת בדיוק על נקודת התפר. לפני שלושה שבועות ירו לא הרחק מכאן פגזי מרגמה, בשבוע שעבר פיגוע מאש נ"ט ועכשיו שקט. הכל יכול להתהפך ברגע".

נכון לעכשיו, שקט ברמת הגולן והמטיילים הרבים שבו לפקוד את האזור.