מטילי זהב בנעליים. ארכיון
מטילי זהב בנעליים. ארכיוןפלאש 90

אלכסנדר מייר, בן 35 מברלין שבגרמניה ירצה 40 ימי מאסר בפועל, לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בהברחת שלושה מטילי זהב. בנוסף גזר עליו בית משפט השלום בפתח תקווה, קנס בסך 200,000 ₪ ושישה חודשי מאסר על תנאי.

מרשות המיסים נמסר כי מטילי הזהב בשווי של כ-1.14 מיליון ₪ היו מסווים וכי משקלם הכולל הוא 8 ק"ג. התייר ניסה להתחמק מתשלום מס בשווי של כ- 205 אלף ₪.

ההליכים שנקטה רשות המסים נגד מייר היו מהירים, החל באיתור ניסיון ההברחה, דרך החקירה עצמה וכלה בהגשת כתב האישום שהבשיל לגזר הדין.

מייר נחת ב-22.4.14 בנתב"ג ועבר במסלול הירוק כשהוא נושא עימו 2 תיקים. הוא התבקש ע"י בודקי מכס נתב"ג למסור את תיקיו לשיקוף, שם זוהו שלושה עצמים כהים וחשודים. בבדיקה פיזית של תכולת התיקים אותרו שלוש קופסאות ובתוכן מוסלקים מטילי הזהב, שנצבעו בצבע אפור ועליהם הודבקו מבנים מוקטנים מפלסטיק עם הכיתוב ברלין, מדובר היה במזכרות מיניאטוריות של שער ברנדנבורג המפורסם שבברלין.

החקירה בעניין ניסיון הברחה זה הועבר לטיפול חקירות מכס ירושלים והדרום. לאחר חקירה מזורזת הוגש כתב אישום ע"י עו"ד שלומי קלימיאן שטען בטיעוניו לעונש כי "מדובר במעשה הברחה מתוכנן ומתוחכם ולא במעידה רגעית, היה ומעשה ההברחה היה יוצא לפועל, היה נגרע מהקופה הציבורית סכום מס משמעותי של למעלה ממאתיים אלף שקלים. מדובר בפגיעה קשה בקופה הציבורית ובערך השוויון בנטל נשיאת המס".