חיילות חיילים צה"ל
חיילות חיילים צה"לצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ זאב אלקין (הליכוד), הביא היום (שני) לאישור הוועדה צו המאפשר את המשך פעילותן של המורות החיילות בכלל ושל המסלול הירוק שלהן בפרט.

בחודש האחרון התקיימו מספר דיונים בוועדת חוץ ובטחון בנושא קיצוץ בתקנים שונים של המורות החיילות. הקיצוץ שהוצע היה מביא לסגירה אוטומטית של המסלול הירוק.

מדובר בבנות (ובנים) המשרתות בצה"ל כמורות חיילות, המלמדות ידיעת הארץ והיסטוריה של מדינת ישראל על ידי סיורים מודרכים ואטרקטיביים לכל סוגי התלמידים, בחינוך הממלכתי, הדתי והחרדי. תפקידו של המסלול הוא להתחיל את החינוך לאהבת הארץ ולגיוס לצה"ל כבר מגיל צעיר, ועל כן השפעתו רבה ביותר.

לאחר שיו"ר הוועדה ושאר חבריה התנגדו באופן נחרץ לקיצוץ המוצע, התקיים משא ומתן בין צה"ל, משרד החינוך האחראי על שיבוץ התקנים וח"כ אלקין, שהביא לפתרון שאושר היום. על פי הפתרון, הקיצוץ במספר מורות חיילות יקטן משמעותית וכתוצאה מכך משרד החינוך ביטל את החלטתו הקודמת על סגירת המסלול הירוק.

"לא ייתכן שיקחו את אחד המסלולים הערכיים והלימודיים יותר, שמשפיעים באופן ישיר על אחוזי הגיוס, ויגרמו לסגירתו", אמר היום אלקין. ''אני מברך על כך שהגענו להסכמה בנושא ועל כך שהבינו גם בצה"ל וגם במשרד החינוך את הערך המוסף של המסלול הירוק בתוך שורות צה"ל.

''התמיכה הרחבה בנושא הגיעה מכל סיעות הבית, גם מחברות כנסת שהיו מורות חיילות בעצמן ושירתו במסלול הירוק, שהביעו את תמיכתן מניסיון אישי בהמשך פעילותו של המפעל החשוב הזה. בכוחות משותפים הצלחנו לשנות את גזר הדין", הדגיש.