משה גפני
משה גפניצילום: פלאש 90

למרות התנצלותה המגומגמת של השחקנית גילה אלמגור, הנציגים החרדיים בכנסת הביעו היום (שני) זעזוע מדבריה הבוקר על החלטת סער בנושא פתיחת המרכולים בשבת.

ח"כ משה גפני צוטט באתר החרדי 'בחדרי חרדים' כמי שאומר, כי אמירותיה מעידות על בורות באורח חייו של האדם העובד וכי צריך לזרוק את המילים הללו לפח האשפה.

"אחת מסמלי התרבות של מדינת ישראל מתגלה במלוא קלונה בתרבות הדיבור שלה, ובחוסר הידע המינימלי של התנהלות ציבורית. המלים הללו ראויות לכל גינוי וצריך לזרוק אותן לפח האשפה", אמר גפני.

לדבריו, "זה מעיד על רמת הדיבור של מי שמהווה סמל תרבות, אך מעולם לא ראתה כיצד נראים חייו של בעל מכולת פשוט שעובד מבוקר עד ליל יחד עם אשתו ובני משפחתו, ולפתע הוא נתקל בתחרות בלתי הוגנת מצד בעלי רשתות שנוסעים לנפוש בחו"ל ומותירים את עובדיהם לפתוח את הרשתות, וכך הוא נאלץ לוותר על המנוחה בשבת ולעבוד בגלל התחרות הבלתי הוגנת מצידה. המושחתת הזו צריכה לסתום את הפה שלה שהדברים שנשמעים ממנו דומים לביב שופכין".

ח"כ אלי ישי הגיב אף הוא ואמר כי "תמוה בעיני שגברת אלמגור יוצאת נגד החקיקה במדינת ישראל, בכל מדינה מתוקנת יש יום מנוחה שמקובל על אזרחי המדינה, בפרט בישראל שיום המנוחה נקבע לפי יום השבתון של העם היהודי. צר לי שדווקא בתקופה רגישה כזו מחפשים לפגוע בתורת ישראל ובאמונתם של רוב תושבי מדינת ישראל".

ח"כ יעקב אשר מסיעת יהדות התורה הגיב כי "לאור דבריה החמורים של כלת פרס ישראל הגב' אלמגור, אני מציע להגיש את מועמדותה לקבלת פרס אירופה, ולהשתלב בתוך גל ההסתה האנטי יהודי היוצא משם, היא שכחה שכאן זו מדינה יהודית!".