מקום מציאת גופות הנערים
מקום מציאת גופות הנעריםרויטרס

אהרל'ה לוי, נשוי אב לשניים ממצפה יאיר, הוא זה שגילה אתמול את גופות הנערים.

לערוץ 7 הוא מספר כיצד הצטרף לכוחות המחפשים, "רק אתמול הצטרפתי לחיפושים בהמלצתו של מדריך הטיולים הוותיק יאיר צורן שקישר אותי עם בית הספר שדה כפר עציון. היינו כמה אנשי שטח שיודעים איך לחפש בחללים תת קרקעיים. אני עובד כבר הרבה שנים בהדרכת טיולים וסדנאות".

לדבריו לא כולם הכירו את השטח, אבל מה שאפיין אותם זה הידע מה לחפש, " זה שילוב של יכולת התבוננות לדעת מה לחפש, קצת גששות ובעיקר הרבה שעות שטח. ישבנו יחד עם אנשי המקצוע מהצבא שמנתחים סקרים ארכיאולוגיים וגיאולוגיים. הם בנו בנק של מטרות, ועם שלושים נקודות כאלה, יצאנו לשטח".

לוי מציין כי המטרה הייתה לנסות לבדוק מטרות שאולי התפספסו אם בגלל זווית לא נכונה של צילום, או בשל ניתוח מהיר, "השאיפה שלנו הייתה למצוא מקום שבו יכולים להסתתר אנשים, אם זה מדרגות סלע, או בורות מים ועד הרגע האחרון חשבנו שמדובר באחת החמולות שמסתירות אותם".

הוא מספר על רגע הגילוי, "הייתה שם מטרה שסומנה והייתה למעשה חמישה מטרים מהמיקום הסופי. הלכנו לבדוק אותה, זו טרסה חקלאית יחסית חדשה ומגודרת, היה שער בגדר, בתוך הטרסה היה בור בגודל של שלושה על שלושה מטרים שסומן כמטרה. הגענו לשטח הסתכלתי פנימה לטרסה וחוץ מקצת זבל לא היה שם כלום. בבוקר תודרכנו על ידי אחד המחפשים, בנימין, שייתכן שיש ערמות של גזם וזה נורמאלי, אבל מתחת לכל ערמה כזאת יכול להתחבא פתח וזה מה שעמד לי לנגד העיניים. היה שם משהו בתוך החלל של הטרסה שהפריע לי בעין, והלכתי לבדוק מה זה, ראיתי שהצמחייה שם לא טבעית. מכאן ואילך לא אוכל להרחיב, מטעמי בטחון וכדי לא לפגוע במשפחות".

לדבריו התחושה היא של הלם, "זה לא מה שהתפללנו למצוא, חשבנו פשוט להמשיך ולשלול נקודות, זה תפס אותי ממש בהפתעה, למרות שהיו כל מיני עדויות כמו המשקפיים שנמצאו שזלגו לשטח, אבל זה פשוט הלם".