נתניהו ופרס בהלוויה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד אחר הצהריים (שלישי) לשלושת הנערים שנחטפו ונרצחו על ידי מחבלי החמאס, גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד.

"ב-18 ימים האחרונים נחקקו בלבנו, בלב העם כולו, דמויותיהן של אייל, גיל-עד ונפתלי. אזרחי ישראל למדו להכיר את פניהם, וגם אם לצערנו לא זכינו לפגוש בהם - כפי שקיווינו, כפי שייחלנו - נשבינו בקסם חיוכם, בעדינותם, בחדוות נעוריהם.

"שלושה נערים מחוננים, זכים, ישרי דרך, שידם של בני עוולה האוחזים במאכלת הונפה עליהם, רוצחים, שבאכזריות אין קץ וללא הינד עפעף הפרו את הצו הקדום - 'אל תשלח ידך אל הנער'. משפחות, הבנים מכם ינקו ערכים ודרך, מכם הם צמחו ועלו על נתיב חייהם שנגדע באבחה טרם עת", אמר נתניהו בבית העלמין במודיעין.

לדברי ראש הממשלה, היום הזה הפך באופן ספונטני ליום אבל לאומי. ''העם כולו התפלל לשוב הבנים, והעם כולו ראה את אצילות הנפש, את החוסן הפנימי שלכם, ההורים, האמהות והאבות, האחים והאחיות, הסבים והסבתות וכל שאר בני המשפחה. והעם הבין, הוא הבין מייד, את עומק השורשים ותעצומות הנפש שלכם. הנה למדנו מכם שיעור שלא יישכח - של אמונה ונחישות, של אחדות ורגישות, של יהדות ואנושיות.

נתניהו המשיך ודיבר על הורי החטופים, "עם שלם עמד יחד וקיבל תזכורת מי אנחנו, מדוע אנחנו כאן - ולא פחות מזה, אילו כוחות גדולים אצורים בנו. האור הקורן מכם בלט עוד יותר אל מול החושך המזוויע של מבקשי נפשנו. חוטפי ילדים בזויים, רוצחים נתעבים, שאחיהם צוהלים על דם טהורים שנשפך''.

ראש הממשלה תקף את מחבלי החמאס, רוצחי הנערים. ''תהום מוסרית רחבה ועמוקה מפרידה בינינו לבין אויבינו. הם מקדשים את המוות - אנחנו את החיים. הם מקדשים את האכזריות - ואנחנו את הרחמים. זהו סוד כוחנו, זהו גם הבסיס לאחדותנו. לאורך תולדות עמנו הוכחנו לא אחת שגם אל מול הנוראות בטרגדיות שפקדו אותנו, גם אל מול תהומות של צער ויגון, כוח החיים שפועם בתוכנו גובר על שאיפות הרצח וההשמדה של צרינו''.

"ואני מבקש לומר דברים מיוחדים לכן - רחל, בת גלים ואיריס", פנה נתניהו לאימהות. ''אתן נתתן שיעור לעולם כולו, מהי זעקתה של אימא, מהי אהבת אם. אשרי הבנים שזכו להורים ולמשפחות כאלה, ומה נורא הגורל שהפריד אותם מכן ברשע שהוא בלתי נתפס.

הוא הודה לחיילי צה''ל, לאנשי השב"כ, לשוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול ולכל המתנדבים, על מאמציהם לאיתור הבנים. "אני מבקש להביע הערכה לכל עם ישראל שהפגין גדלות נפש והזדהות עמוקה עם שלוש המשפחות היקרות הללו, שנכנסו לחיינו ולתודעתנו בעל כורחן. אנו מרכינים את ראשנו בכאב עמוק, אבל אנחנו גם זוכרים את האמת העתיקה והפשוטה של עמנו - בדמייך חיי.

"היום, כשאנחנו מלווים את הבנים, מלווים אותם למנוחות עולמים כאן במודיעין, מקום הולדתם של המכבים, אני נזכר בדברים שאמר יצחק טבנקין, לפני יותר מ-60 שנה ליד קברו של יצחק שדה: 'קבר בחיי ישראל אינו תמיד סימן לחולשה. מקבר דוד, מקבר רחל, מקברים רבים אחרים שאבנו ציוויי חיים - עכשיו נשאב כוח מהקבר הזה. אנחנו מקדשים היום קבר המלמדנו כיצד לחיות'.

"משפחות יקרות", הוסיף ראש הממשלה. ''אני יודע שגם החיבוק האמיץ ביותר של העם אינו יכול למחוק עבורכם את צריבת הצער, את הכאב הנורא שימשיך לפלח בנפשותיכם הרבה לאחר שימי האבל הרשמי יסתיימו. אני מכיר את כאב השכול, אין נורא ממנו. אבל אני גם יודע שלחיים יש כוח משלהם, כנהר שוטף שסוחף אותנו קדימה ונותן לנו כוחות של התחדשות ותקווה. והעם כולו, שבוכה עמכם ומחבק אתכם היום, העם כולו ילווה אתכם וישמש לכם כמזור וכמקור לנחמה.

''נזכור תמיד את אייל, גיל-עד ונפתלי הטהורים, שיישארו צעירים לעד. נזכור אותם ובעזרת השם ננוחם בבניין ערינו וארצנו. יהיה זכרם של גיל-עד, אייל ונפתלי היקרים נצור בלבנו לעד", דברי נתניהו.