בר מצווה
בר מצווהפלאש 90

מיזם בר מצווה של קרנות פילנטרופיות מהארץ ומהעולם מארגן לאחרונה טקסי בר מצווה למאות ילדים ברחבי הארץ בני משפחות שאין להן אמצעים לקיים טקס בר מצווה כמו יתומים ואחרים שלא למדו על ענין יום בר המצווה ותפילין.

ראשי הקרנות מזרימים כספים לרשויות על מנת להביא ילדים אלה לכותל המערבי, לרכוש עבורם טלית ותפילין ולערוך להם טקס חגיגי שישאר חקוק בלבם כל חייהם.

בשבוע האחרון נערך בכותל המערבי טקס בר מצווה למאות ילדים שהגיעו בהסעות מאורגנות לכותל המערבי, שם התקבלו ע"י ראשי הקרנות שהניחו להם טלית ותפילין וקיימו עמם תפילה ועליה לתורה.

אורח הכבוד הרב חיים מילר, מנאמני 'המרכז לעזרת הזולת בישראל', היה נרגש מאד כשכבדו אותו להניח טלית ותפילין לקשיש שגילו מתקרב ל־100 , בפעם ראשונה בחייו וזאת בזכות מיזם הקרנות מישראל וארה"ב שארגנו את המיזם.

הציבור בכותל המערבי הצטרף לריקודים הסוערים של ילדי ונערי בר המצווה וזמן רב רקדו ושרו כאשר כל הנוכחים הביעו התרגשות עצומה מהמעמד.

בסיום המעמד בכותל המערבי, עברו נערי הבר מצווה והמשפחות, אורחים ונציגי הממשלה לסעודת מצווה עשירה באולם מפואר בסמיכות, כאשר הם שומעים דברי תורה וברכות במשך כל הסעודה, מנציג הקרן בארה"ב ג'ק ג'רמי, מנאמן 'המרכז לעזרת הזולת בישראל' הרב חיים מילר, מיו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, משר התחבורה ישראל כץ ומהשר לעניינים אסטרטגים יובל שטייניץ.

נציג הרווחה של עיריית אופקים סיפר אודות ההיערכות ליום השמחה של חתני הבר מצוה ואמר "כחלק מהפעילות הקהילתית והחברתית שלנו בעיר אנו עורכים מיזם בר מצווה, במסגרתו אנו מרכזים קבוצת נערים טרום בר מצווה, בתכנית מובנית ע"י מפגשים אישיים וקבוצתיים ומתנדבים מלמדים אותם את כל התכנים סביב הנושא של גיל המצוות.

"יום השיא של הפרויקט הוא היום בירושלים, שכולל עליה לתורה עם בני המשפחות והחתנים ברחבת הכותל המערבי ולאחר מכן סיור בעיר העתיקה/ מנהרות הכותל ובסיום היום סעודת מצווה וטקס חלוקת שי לחתני המצווה". הוא הודה על המיזם וביקש מנערי אופקים שימשיכו להשתתף בפרויקט חשוב זה.

בסיום המעמד הקריאו מספר נערי בר מצווה אגרת ברכה שהכינו לראשי הקרנות הפילנתרופיות מהארץ ומארה"ב, שבזכותם הגיעו ילדים מכל רחבי הארץ, חלקם חיים במצוקה נוראה, חלקם יתומים וילדים אחרים שלא היו יודעים על משמעות היום והנחת טלית ותפילין – לרגע הגדול והמאושר הזה, להניח תפילין ולשמוח ביום הבר מצווה.