שייטת 13

טקס חילופי מפקדי שייטת 13, נערך היום (רביעי) בבסיס השייטת בעתלית.

הטקס התקיים במעמד מפקד חיל הים - אלוף רם רוטברג, מפקדי ולוחמי השייטת, משפחות שכולות, בני המשפחות ומוזמנים נוספים.

אל"מ ג' מונה לתפקיד מפקד השייטת ויחליף בתפקידו את אל"מ ר', אשר מילא תפקיד זה בשנתיים האחרונות.

במהלך השנתיים בהן כיהן בתפקידו, לקח חלק במבצעים רבים ומורכבים, בגזרות לחימה רבות ומגוונות. מבצעים שעל רובם, מטבע הדברים חל איסור פרסום.

האלוף רוטברג אמר כי "בפתח דברי אני רוצה להביע בשמי ובשם חיל הים את השתתפותנו בצער משפחות שער, פרנקל ויפרח. צה"ל והשייטת יפעלו בכל דרך להביא את הרוצחים למשפט ולהמשיך להילחם בטרור בנחישות, למען ביטחון תושבי מדינת ישראל".

"משפחת השייטת, רבות המשימות לפנינו, בצניעות ובמקצועיות נמשיך את שליחותנו- מול כל אויב, בכל זמן, בכל זירה. יש על מה להילחם- על הבית, יש על מי לסמוך- עליכם שייטת 13..באש ובמים- ביחד ננצח".

מפקד שייטת 13 היוצא, אל"מ ר' אמר כי "בשנתיים האלו פעלנו מבצעית באופן אינטנסיבי ומשמעותי, במקומות שלא היינו בעבר, באזורים קרובים ורחוקים. בנינו יכולות מבצעיות חדשות, עבדנו בשיתוף פעולה יוצא דופן בתוך חיל הים, עם שייטת ספינות הטילים ושיטת הצוללות ובשת"פ עם יחידות וגופים נוספים".

"ליחידה יש יכולות אדירות, אמל"ח ואמצעים מתקדמים. אבל ליחידה יש משהו יותר מוחד וחזק מהכל- האנשים שלה".

"שייטת 13 זו יחידה מיוחדת, יחידה עם מסורת, עוצמה ויכולות, אך בעיקר יחידה עם רוח, רוח של מצוינות, רוח של חתירה למגע, דבקות במשימה והמון צניעות"

מדברי מפקד שייטת 13 הנכנס, אל"מ ג': "אני מודה לרם, מפקד חיל הים ולראש המטה הכללי שנותנים את אמונם בי ואעשה כל שביכולתי כדי להמשיך לפעול בהתאם לערכינו ולביטחון מדינת ישראל".