לגרש. דרשן לייטנר
לגרש. דרשן לייטנרצילום: מייק כהן

ארגון "שורת הדין" שיגר מכתב לשר הביטחון יעלון, ומפקדי איו"ש, בו נאמר כי כנגד כל אחד ואחד מבכירים והמנהיגים שנתפסו במבצע "שובו אחים" קיימות ראיות ברורות, חד משמעיות ומשכנעות, המצדיקות מתן צו גירוש כנגדו על פי חוק.

עוד נאמר במכתב כי "כל בכירי הארגון – בין אם הם יושבים בפרלמנט, בין אם הם משמשים כשרים, ובין בתפקידים אחרים – מעורבים עד צוואר בפעילות חבלנית של ממש. כנגד כל אחד מאלה קיימות ראיות המחייבות את שר הביטחון והמפקד הצבאי להוציא צווי גירוש לשם הבטחת שלומו של הציבור בישראל והגנתה של מדינת ישראל".

המכתב הדורש גירוש מנהיגי החמאס פותח קמפיין ציבורי חדש תחת הסיסמא "לגרש החמאס עכשיו" (Expel the Hamas Now) המזמין באמצעות הרשתות החברתיות את הציבור להצטרף לתביעה לבג"צ, שתחייב את הממשלה והצבא לגרש לאלתר עצורי החמאס ובכיריה הפוליטיים גם כן. הקמפיין פונה לישראלים ויהודים בישראל וברחבי העולם כאמצעי גיבוי ציבורי ומשפטי לגיטימי מבחינה משפטית בינ"ל.

במכתב לשר הביטחון נכתב, "אין חולק על כך, שזוהי כעת שעת המבחן של כל מי שחפץ חיים במדינת ישראל ועת מבחן לאמון במערכת המשפט ובחוקי מדינת ישראל. דומה שמוסכם על הכל, כי בעת הזו יש לבקש כל דרך חוקית שתאפשר ואף תורה על פגיעה במחבלים, בשולחיהם, באלו המממנים אותם ובאלו המעודדים אותם לבצע מעשי רצח מזעזעים באזרחי ישראל. צרכי השמירה על הביטחון, על תחושת הביטחון ועל ההרתעה לעתיד, מחייבים נקיטת אמצעים משמעותיים ובלתי מתפשרים לעת הזו".

ארגון שורת הדין מבדיל בין הגירוש המתבקש על פי חוק בשנת 2014 לבין הגירוש ב-1992 וטוען כי הגירוש מ-92' היה גירוש מאסיבי של מאות פעילי טרור, אשר נעצרו באישון לילה, ובין לילה התבקשו לעבור את הגבול לדרום לבנון. לעומת זאת כיום למעלה מ-400 הפעילים שנעצרו, נעצרו עקב היותם בכירים בארגון ו-25 המנהיגים קשורים לכלל פעילותו.

ב"שורת הדין" מחדדים וטוענים כי בשנת 2014 כנגד כל אחד ואחד מהעצורים ישנן ראיות על היותו בכיר בחמאס, מנהיג רוחני או מפקד צבאי, מתווה מדיניות או מסית משלח ארס, ועל כן ניתן לעמוד על נסיבותיהם האישיות והטעמים לגירוש של המועמדים הללו באופן אינדיבידואלי ולא באופן גורף.

המכתב ממשיך ומפרט את שמות בכירי החמאס העצורים כעת וביניהם חברי פרלמנט, שרים בפועל ושרים בעבר המוגדרים במכתב כבכירים ומנהיגים העומדים בראש פירמידת הרצח של החמאס.

בין הבכירים נמנים: ד"ר עזיז דוויק מחברון, יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס. אחמד טוטח מירושלים, חבר הפרלמנט מטעם חמאס. איברהים אבו סאלם מירושלים, חבר הפרלמנט מטעם חמאס. חוסני בוריני משכם, חבר הפרלמנט ובכיר חמאס. סמיר אל קאדי מחברון, חבר הפרלמנט ועוד