אבנים
אבניםפלאש 90

גל טרור האבנים הפוקד את ישראל ביממות האחרונות חושף לא מעט ליקויים בטיפולה של מערכת הביטחון באירועים.

ביומן ערוץ 7 סיפרה אורה רשף, תושבת תקוע, על עוד אחת מהתקיפות הרבות שהתרחשו ביממה האחרונה.

היה זה במוצאי השבת האחרונה סמוך לשעה אחת עשרה בלילה כאשר משפחת רשף עשתה את דרכה מירושלים לכיוון ביתה שבישוב תקוע. סמוך לאום טובה הקרובה לשכונת הר חומה הבחינו היא ובעלה בשתי ניידות משטרה העוברות בנתיב שממולם ואבנים פזורות על הכביש.

עוד לפני שניתחו את משמעות האבנים שעל הכביש ובעוד הם מנסים להתקדם על גבי האבנים יידו ערבים אבן נוספת אל הרכב. האבן פגעה בשמשה וניפצה אותה. רשף מספרת על מרחק של סנטימטרים בודדים בין האבן לראשה של בנה בן הארבע שישב סמוך לחלון. הבן שנפצע קלות בפניו מרסיסים התעורר בבכי מבוהל מהרעש ומהפגיעה ואיתו גם אחותו שישבה במושב האמצעי. גם היא נפגעה בפניה מרסיסים ואת בהלתם של הילדים, מספרת האם, לא ניתן היה להרגיע.

"אי אפשר להרגיע אותם. הסתובבתי אליהם. החזקתי להם את הרגלים. הסתכלתי שהם בסדר וראיתי את פגיעות הרסיסים בילדים. זה מאוד קשה. הייתי אחוזת בהלה", היא מספרת ומוסיפה כי בעוד היא עצמה לא יכולה הייתה להתרכז במתרחש בחוץ ולזהות את הפורעים שיידו את האבן, אך בעלה שמע את צהלות הפורעים על הפגיעה.

בני משפחת רשף המשיכו בנסיעה לכיוון המחסום תוך שהם מתקשרים למוקד המשטרה, מוקד 100, אך נאמר להם שכעת אין ניידת בנמצא ועליהם להמתין במחסום. כשהגיעו למחסום קיבלו טיפול ראשוני לילדים שנפגעו בפניהם והמתינו אך הניידת בוששה לבוא. הם התקשרו שוב ושוב ושבו נאמר להם שהניידת בדרך אך לאחר למעלה ממחצית השעה החליטו לעזוב את המקום ולהמשיך לביתם.

רשף מוסיפה ומציינת כי תוך כדי הנסיעה, בשעה בה היה חשש לפגיעה רפואית חמורה יותר של הרסיסים בילדים, יצרו קשר עם מוקד מד"א וצוות של מד"א הגיע במהירות יחסית למקום וטיפל בילדים. את המשטרה לעומת זאת פגש אבי המשפחה רק למחרת בבוקר (היום, ראשון) כאשר הגיע אל תחנת המשטרה להגשת תלונה.

בדבריה מביעה אורה רשף תמיהה על כך שאיש מאנשי המשטרה לא מצא לנכון לבקש בשיחותיהם הראשונות את פרטיהם, שם או מספר טלפון ואיש לא יצר קשר מאז השיחות הראשונות על מנת לברר מה מצבם. כמו כן היא תוהה מדוע הניידות אותן ראו במקום המארב בתחילת האירוע עזבו אותו מבלי להזהיר את כלי הרכב המתקרבים למקום ולא התפנו לסייע למשפחה שנקלעה למארב.