השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: פלאש 90

ועידת השלום? שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הותקף מילולית היום (שלישי) במהלך "ועידת השלום" של עיתון "הארץ".

במהלך כל היום נשמעו בועידה נאומים שמרביתם מטעם אנשי השמאל בישראל. כשעלה בנט לבמה נשמעו לעברו קריאות "בוז", "פאשיסט" ו-"רוצח" מתוך הקהל.

מהקהל צעקו לבנט בנוסף, "דמו של מוחמד אבו ח'דיר על הידיים שלך".

נאומו של בנט שעסק בעיקר בלחימה מול ארגוני הטרור בעזה וביו"ש הופסק כמה וכמה פעמים. בנט השיב להם "זה המקום האחרון שחשבתי שתנסו לסתום פיות".

בנט תהה מתי השמאל "יעשה חישוב מסלול מחדש", וטען כי הוא רוצה "להציב חזון של שלום, אבל שלום אמיתי". בנט הוסיף, "העם היהודי ומדינת ישראל לא רוצים מלחמה. מישהו פה בחוצפתו אומר 'אתה רוצה'. לצערי נלחמתי באינתיפאדה הראשונה, השנייה ומלחמת לבנון השנייה. אף אחד בחדר הזה לא יטיף לי על הרצון לשלום. אף אחד במדינת ישראל לא רוצה שלום יותר ממני".

לאחר שנאומו של בנט הופרע פעם אחר פעם, עלה לבמה מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, ואמר למפריעים, "יש פה אנשים שחשבו שצריך לדבר עם עראפת. לא יכול להיות שלא תאפשרו לשמוע את בנט".

בתום הנאום, כאשר ירד בנט מהבמה, ניסתה קבוצה של כעשרים עד שלושים צעירים לתקוף פיזית את בנט. אחד מהם הצליח להגיע ולתת לשר אגרוף בגב. בנט עוד הסתובב ושאל ״מי נתן לי מכה״ בטרם לקחו אותו מאבטחים מהמקום.

מהבית היהודי נמסר, כי "מפלגת הבית היהודי מביעה זעזוע ושאט נפש מתקיפתו של השר נפתלי בנט היום בועידת השלום של הארץ בתל אביב. קריאות ה"רוצח" בקהל וסתימת הפיות שתורגמו לאלימות פיזית הינן חמורות ובלתי נסלחות בציבוריות הפוליטית הישראלית".

"אנו מצפים לגינוי של כל איש שחופש הביטוי יקר לו מימין ומשמאל בישראל. לעולם לא נשתוק ולא נפסיק לומר את עמדתנו, יהיה אשר יהיה", הוסיפו במפלגה.

בין היתר משתתפים בוועידה נשיא המדינה שמעון פרס, הממונה על המו"מ השרה ציפי לבני, שגריר האיחוד האירופי בישראל, וגם אבו מאזן בנאום מוקלט.