תושבים חרדים באשדוד: "לצערנו, התרגלנו"

סיבוב קצר ברבעים החרדיים באשדוד הותיר את הרושם שלמרות גל האזעקות שתקף את העיר ביממה האחרונה, עולם כמנהגו נוהג.

המרכולים הומים אדם, בתי הכנסת שוקקים מתפללים, ורחובות העיר אינם ריקים כפי שהיה לרוב בסבבים קודמים כשמטחי טילים תקפו את העיר.

"לצערנו כבר הורגלנו", אומר לערוץ 7 שלמה, אחד התושבים החרדיים ברובע ז'. "אנחנו נמצאים בחיזיון הזה מידי תקופה. לפעמים יש פסק זמן של חודשיים, לפעמים שנתיים, אבל בסוף האזעקה מגיעה".

מבחינתו של שלמה, שצה"ל יעשה עכשיו את העבודה וגם אם זה יימשך מספר שבועות, ובלבד שלאחר מכן המצב הבטחוני יישמר תקופה ארוכה ככל האפשר. "יש לנו אורך רוח. זה יישמע אולי אכזרי על ילדינו, אולם אני יודע שאלטרנטיבה גרועה בהרבה. אם מדינת ישראל לא תחזיר את כח ההרתעה שלה, מי שיסבול מזה יהיו שוב ושוב הילדים שלנו. מוטב לגמור עם זה עכשיו ולא כפי שהסתיים במבצע 'עמוד ענן'".

תושב חרדי אחר, יוסף יחיאל, מרובע ג' בעיר, מספר על הילדים שלו שמתקשים להירדם בלילות. "כל פעם כשיש סבב כזה – זה קורה. הילדים לא מצליחים להירדם מרוב מתח שאולי הנה תהיה אזעקה, ועד שהם נרדמים, באה אזעקה והם קופצים החוצה לחדר המדרגות".

הלה נמנה על אלו שאין ברשותם דירה עם ממ"ד ומשכך הוא נאלץ לרוץ מידי אזעקה לחדר המדרגות. "זה מצב בלתי נסבל, אולם אני מקווה שהפעם צה"ל יחזיר את ההרתעה שלו מול החמאס לפרק זמן ממושך יותר מכפי שהיה עד עכשיו".