מאיים. אבו מאזן
מאיים. אבו מאזןצילום: פלאש 90

נביל אבו רודיינה, דובר הנשיאות הפלסטינית, מגנה את החלטת ממשלת ישראל "להרחיב את התוקפנות נגד העם הפלסטיני ברצועת עזה ובגדה המערבית".

"החלטת ממשלת ישראל להרחיב את התקופנות שלה נגד עזה, ולהמשיך במדיניות הדיכוי, ההתעללות וההתנחלות בגדה המערבית היא בבחינת הכרזת מלחמה כוללת עם עמנו", אמר אבו רודיינה.

"ממשלת ישראל לבדה תישאר בתוצאות ובהשלכות (החלטתה), ובתגובות שיגזרו ממנה, שכן העם הפלסטיני לא ישב בחיבוק ידיים נוכח הטבח חסר המעצורים אשר מבוצע בילדינו, נשינו וזקנינו. לעמנו (הפלסטיני) הזכות להתנגד לתוקפנות ולהגן על עצמו בכל האמצעים והדרכים הלגיטימיות".

עוד אמר אבו רודיינה, כי החלטת הממשלה הורסת כל הזדמנות לרגיעה והיא מכניסה את האזור למעגל של אלימות מדממת. לדבריו, לא ניתן להשלים עם השתיקה הבינלאומית ובפרט האמריקנית, והדבר ידחוף את ההנהגה הפלסטינית לנקוט "מהלכים גורליים כדי להגן על עמנו בהתמודדות עם התוקפנות הזו".

הרשות הפלסטינית בחנה, בעקבות הכרת האו"ם בה כמדינה שאינה חברה באו"ם, להצטרף לבית הדין הבינלאומי בהאג, מהלך שיאפשר להגיש תביעות על פשעי מלחמה נגד מנהיגים ישראלים. בחודשים האחרונים מופעל על אבו מאזן לחץ כבד מבית לעשות כן. ייתכן, כי דבריו של אבו רודיינה על "מהלכים גורליים" מכוונים לכך.