לא השכלנו. אזולאי
לא השכלנו. אזולאיפלאש 90

מי אוכף את חוק ההונאה בכשרות? לפני כשלושה חודשים פורסם בהרחבה בכלי התקשורת כי היחידה לאיסור חוק הונאה בכשרות בשיתוף יחידת אכיפה וחקירות (פיצו”ח) של משרד החקלאות פשטו על מכולה שהכילה בשר טרף שיובא מאוסטרליה בניגוד לחוק ונמצא באטליז באשדוד.

דבר תפיסת המכולה עורר סערה רבה בעיר והרבנות המקומית לא הסתפקה בהסרת הכשרות אלא פרסמה הודעה לתושבי העיר שרכשו בשר מאותו אטליז כי עליהם להכשיר את הכלים.

אולם דיבורים לחוד ומעשים לחוד. בשאילתה שהגיש חה"כ דוד אזולאי (ש"ס) לשר לביטחון פנים שאל חה"כ אזולאי את השר האם הוגשה תלונה במשטרה והאם המשטרה המליצה להגיש כתבי אישום כנגד בעל האטליז.

השר לביטחון פנים חה"כ יצחק אהרונוביץ השיב:" מבירור עם גורמי החקירה של מחוז דרום עולה כי לא הוגשה כל תלונה למשטרה ולא נפתחה חקירה בגין אירוע זה".

מבירור שערך חה"כ דוד אזולאי מתברר כי מחלקת ההונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל לא הגישה תלונה במשטרה. אולם היא הטילה קנס על בעלי האטליז. החוק מאפשר למפקחי היחידה להטיל על בעל העסק שנמצא שאינו פועל בהתאם לחוק קנס מנהלי.

בעקבות תשובת השר לביטחון פנים ולאחר שיחה עם מחלקת ההונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, אמר חה"כ דוד אזולאי כי יפעל להוסיף לחוק ההונאה בכשרות גם את חובת הדיווח הפלילי על יד מחלקת ההונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל.

אזולאי: "הרבנות הראשית לישראל מטילה את הקנסות אולם הגשת התלונה הפלילית נופלת בין הכיסאות. הרבנות הראשית לישראל סבורה כי החובה על הגשת התלונה נופלת על הרבנות המקומית, ואלו סבורים כי החובה חלה על הרבנות הראשית לישראל אנו נפעל להסדיר את העניין בחוק", אמר חה"כ אזולאי.