טיבי: חיילי צה"ל - רוצחים

מהומה במליאת הכנסת במהלך דיון אישי שעסק בנושא גל המהומות, ההסתה וגילויי הגזענות והאלימות במדינה, במסגרתו התייחסו חברי הכנסת גם למבצע צוק איתן.

במהלך הדיון אמר ח"כ אברהים צרצור (רע"מ תע"ל) "אני רוצה למנות בפניכם את שמותיהם של חלק מהקורבנות הפלשתינים שנפלו ב24 השעות האחרונות". ח"כ צרצור מנה את השמות ואמר "אלה שמותיהם של חלק מהקורבנות שנרצחו על ידי גיבורי צבא הגנה לישראל"

ח"כ משה פייגלין (הליכוד) שניהל את הישיבה הגיב ואמר: "אחרי שכינית את חיילי צה"ל שיצאו גם להגנתך רוצחים, אתה עכשיו יורד מן הדוכן".

הסדרנים נאלצו להוריד בכח מן הדוכן את ח"כ צרצור שאמר לח"כ פייגלין: " אין זה מכבודי לעמוד מול פאשיסט נאצי כמוך"

גם ח"כ אחמד טיבי הקריא את שמות הפלשתינים שנהרגו ואמר לחברי הכנסת אורית סטרוק שמחתה, "אולי תסתמי את הפה כשאני מקריא שמות של אנשים שהרגתם אותם באמצעות טילים, אתם לא מתביישים. צה"ל מבצע פשעי מלחמה".

ח"כ מסעוד גנאים מרע"מ תע"ל: אתם הרגתם ורצחתם לא רק בעזה. אתם מתפארים שיש לכם צבא ואנשי ביטחון עם מוסר, אז לא אתם לא מוסריים. אתם טבחתם ורצחתם ובעזה עד עכשיו רוצחים והצבא הוא צבא של רוצחים.

ח"כ פייגלין הגיב ואמר: כפי שהבטחתי מי שיכנה את חיילי צה"ל רוצחים לא יישאר במליאה ולו שנייה אחת, ואני מבקש להוציא את ח"כ גנאים מהמליאה

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) שעלה לנאום לאחר מיכן אמר: להגיד על חיילי צה"ל רוצחים זו הסתה.