פרשיית המעצרים בתיק רצח הנער משועפט הולכת ומצטמצמת, כאשר שלושה מהחשודים במעשה צפויים להשתחרר מחר (חמישי) לבתיהם. כך מדווחת עמותת חוננו.

בפרשה נעצרו עד כה שבעה חשודים, אשר אחד מהם, שנעצר אמש (ג') שוחרר לאחר מספר שעות.

היום (ד') קיבל בית משפט השלום בפתח תקווה את טענת עו"ד עדי קידר ואורי קינן המייצגים את החשודים בתיק מטעם ארגון חוננו, והורה על שחרורם של שלושה מבין ששת החשודים שנעצרו ביום ראשון.

בחוננו טוענים כי לאחר שהותר לעורכי הדין בנצי קבלר, עדי קידר ואורי קינן, המייצגים את השלושה, לפגוש אותם, התברר כי העצורים מכחישים כל קשר למעשה. עורכי הדין הגישו ערר על הארכת המעצר, ובית המשפט המחוזי קיצר את מעצרם של שניים מהם ליום חמישי, כאשר הוא משווה את ימי המעצר לאלו של קטין שלישי.

היום התקיים לבקשת עורכי הדין עיון חוזר בעניינם של השלושה והשופטת מרב גרינברג קיבלה את טענות הסנגורים וקבעה כי השלושה ישוחררו מחר לבתיהם במידה ולא תהיה התפתחות משמעותית בתיק.

בנוגע לשלושה עצורים נוספים, היום הם צפויים להפגש עם עורכי דינם לאחר שהצו המונע מהם פגישה עם עו"ד - יוסר היום.

"אנחנו שמחים שמה שטענו לגבי החשודים שפגשנו הוכח כנכון", נמסר מעו"ד בנצי קבלר המייצג את חלקם. "שלושה אזרחים נעצרו בברוטאליות מבלי שיש להם קשר למעשה. לגבי שלושת החשודים הנוספים נגיב לאחר שיתאפשר לנו להיפגש איתם".

עו"ד עדי קידר אשר מייצג מטעם ארגון חוננו את חלק מהעצורים הוסיף כי "אני מברך על השחרור ובאותה נשימה מביע צער עמוק על כך שהשב"כ והמשטרה החזיקו במעצר שווא את שלושת הצעירים בידיעה ברורה כי אין להם שום קשר לאירועים שיוחסו להם. ללא התערבות אגרסיבית של ההגנה ספק אם היו משתחררים וזכויותיהם היו ממשיכות להישלל לרבות זכויותיו של קטין. בתי המשפט חייבים גם בתיקים אלו לעשות את ההפרדה בין העצורים ולבחון את הראיות בהתאם לחוק ולפסיקה".