הקשר בין הטרור בעזה לטרור באירופה

משלחת מיוחדת בראשות מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וח"כ חיים כץ (הליכוד) ביקרה בימים האחרונים בבירה הצרפתית ונועדה לפגישות מדיניות בפרלמנט הצרפתי בפריז ולמפגשי הסברה בארגונים מובילים בפריז.

אל המשלחת מהשומרון הצטרפו גם נציגי ארגונים יהודיים מפריז וידידי השומרון בצרפת.

במהלך הפגישות סיפרו דגן וכץ על הקשר התנ"כי של עם ישראל לשומרון והדגישו את הובלת הטרור ע"י הרשות הפלשתינית ואת משכורות העתק שמשלם אבו מאזן כל חודש לטרוריסטים הכלואים בישראל, סכום המתקרב ל-50% מהסיוע האירופי לרשות.

חברי המשלחת הסבירו למארחיהם על המצב הביטחוני שנוצר בעקבות עקירת הישובים והזמינו בני שיחם לבוא לשומרון ולראות את "המציאות בעיניים".

רבים מהמארחים הביעו התלהבות ותמיכה בהתיישבות בשומרון, והבטיחו להירתם ולסייע לפיתוח האזור ולהסברת מדינת ישראל בפרלמנט בפריז ובדעת הקהל.

בשיאו של הביקור נועדו חברי המשלחת לפגישות בפרלמנט, בין השאר עם חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, יהודי דובר עברית המייצג 7 מדינות במזרח התיכון ביניהן ישראל.

"אני פה כדי לייצג בין שאר 7 מדינות ומתוכן ישראל, חשוב להראות שגם אצלנו פה בפרלמנט יש מישהו שחושב על ארץ ישראל, שחושב על השורשים של העם היהודי, חשוב לשמור שהערכים של צרפת ושל ישראל יהיו אותם ערכים. המאבק מול הטרור האיסלאמי בעזה הוא אותו דבר כמו מול האיסלאם הקיצוני שמתפשט לצערי היום בצרפת כמו בטולוז, באירופה וגם באפריקה. היום קיבלתי אתכם על מנת לקדם את אחד האזורים החשובים במדינת ישראל, השומרון", אמר חביב לדגן ולכץ, "אהיה שליח של השומרון בפרלמנט".

ח"כ חיים כץ הסביר את מטרת הביקור, "עד לצרפת אנחנו מגיעים כדי לעזור לשומרון וזה לא קל, אבל מי שמאמין יגיע . אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לחזק את השומרון , לחזק את התיישבות , לחזק את ארץ ישראל. צריך להשקיע המון לב ,דם, יזע ודמעות בשביל להביא להכרה של הזכות שלנו להתיישב בארץ ישראל, ואנחנו נעשה את זה".

"החלטנו להסתער על מעוז ההתנגדות הקשה ביותר באירופה" – מסכם יוסי דגן – "לצד ההתנגדות הראשונית הצפויה מצאנו כאן אוזן קשבת. חברים בפרלמנט מבינים היום שהאיסלאם הרדיקאלי מאיים על כל המערב יחד. אני מאמין שבע"ה נגיע בחודשים הקרובים לקשרים ולקואליציות ונביא חברי פרלמנט לשטח כדי לשבור את החרם , לשבור את הבורות, לשבור את האנטי - לישראל וכמובן להתיישבות בשומרון".

"המועצה האזורית שומרון תמשיך להביא חברי פרלמנט ומעצבי דעת קהל מהעולם לשומרון", אמר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה", תמיד אנחנו רואים שהמפגש עם המציאות בעיניים עושה את זה , מי שמכיר את המציאות כפי היא מתחבר להתיישבות ומתחבר למדינה. זה אחד האתגרים החשובים ביותר. דווקא בימים כאלה צריך להגביר את ההסברה ולחשוף את כולם למציאות כפי שהיא".