הפרות שנפגעו מהרקטה
הפרות שנפגעו מהרקטהבאדיבות התאחדות מגדלי הבקר לחלב

11 פרות מתו אמש (רביעי) כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה ברפת משפחתית של יוראי זולר במושב באר טוביה הסמוך לקרית מלאכי.

הרקטה פגעה בסככת פרות וגרמה כאמור למותן של הפרות ולנזק כבד לסככה. במזל לא פגעה הרקטה בבית המגורים שם שהתה המשפחה ובמכון החליבה הממוקם רק 80 מטרים מהרפת.

יואב צור, רפתן שכן מבאר טוביה, סיפר כי "בסביבות השעה 23:30 בלילה נשמעו מספר אזעקות "צבע אדום" ובעקבותיהן נשמעו מספר נפילות ויירוטים של כיפת ברזל. אחת הרקטות פגעה בסככת פרות של שכן וחבר שלנו. עקב הפגיעה ברפת מתו 7 פרות ועוד מספר פרות נפגעו, חלקן קשה. גם ברפת השכנה נפגעו מספר פרות מרסיסים".

"בסיוע וטרינר הענקנו טיפול לפרות שנפגעו, אך לצערי 3 פרות נוספות מתו עקב הפציעות הקשות. הנזק הישיר המוערך כרגע עומד על כ-200 אלף שקלים, אך הנזק המצטבר הינו בתנובת החלב של כלל הפרות ברפת שחוו טראומה", הוסיף צור.

עוד מוסיף צור, כי הרקטה נחתה במרחק לא רב ממכון החליבה ומבתיהם של בני המשפחה להם שייכת הרפת, בהם נמצאו באותה העת ההורים וילדיהם, "בשעת נפילת הרקטה, במזל גדול, לא נמצא אף אחד ברפת ובני המשפחה היו בביתם. רעש הנפילה היה חזק מאוד ונשמע היטב ובנס לא נפגע איש. זה אירוע בהחלט לא נעים, אך אנו חזקים ונתגבר ומי ייתן ויחזור השקט לארצנו" אומר צור.

אביתר דותן, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, אומר כי זו אינה הפעם הראשונה בה נפגעת רפת מרקטות או פצמ"רים ואף היה בעבר נזק לפרות שנפגעו, אך למרות זאת ממשיכים הרפתנים לעבוד ולהפעיל את הרפתות גם תחת אש ולדאוג שחלב טרי יגיע למחלבות לטובת כלל תושבי המדינה.