הר הזיתים
הר הזיתיםקובי פינקלר

אלפי בני אדם צפויים להגיע במהלך הלילה ומחר (ראשון) לציונו של רבי חיים בן עטר - ה'אור החיים', בהר הזיתים בירושלים.

רבי חיים בן עטר, שחי לפני כשלוש מאות שנים, נקרא בפי רבים על שם פירושו על התורה - 'אור החיים'. הוא נולד במרוקו ובגיל 45 עלה לארץ ולאחר פחות משנה נפטר ונקבר, כאמור, בהר הזיתים.

מנהל מועצת בתי העלמין היהודים בירושלים, הרב הלל הורוביץ, סיפר לערוץ 7, כי ישנה מסורת רבת שנים ורבים עולים להתפלל על ציונו בהר הזיתים, "הוא ידוע בסגולותיו הגדולות וכוח התפילה שלו".

הוא הזכיר סיפור מימי מלחמת העולם השניה, אשר במהלכה הנאצים הגיעו למצרים ועמדו על פתחה של ארץ ישראל. תושבי הארץ קיימו תפילה על ציון האור החיים ובדרך נס החליט הצבא הגרמני לסגת ולא לכבוש את הארץ, "יש עוד הרבה סיפורים על תפילות על קברו".

הוא ציין כי במועצת בתי העלמין מצפים לבואם של למעלה ממאה אלף יהודים וההיערכות בהתאם, "במקום נבנו במות המוליכות מהכביש ועד קברו של רבי חיים בן עטר - במות שנבנו מעל הקברים הנמצאים בצפיפות רבה במקום ומקשים על ההגעה. כמו כן יש במקום תאורה ולאורך כל היממה יהיו במקום שתיה ואוכל".

מנהל מועצת בתי העלמין הודה לפיקוד העורף ולמשטרה שלמרות המצב הביטחוני החליטו שלא לבטל את האירועים והם אף מסייעים באבטחה.

בשל האירוע, חברת אגד מקצה קו מיוחד שיפעל מעשר בלילה ועד השעה 2 לפנות בוקר ומשמונה בבוקר ועד הלילה. מדובר בקו 51א' שיצא כל 10 דקות מרחוב מלכי ישראל ויעבור ברחובות ירמיהו, בר אילן, שמואל הנביא, מאה השערים ויגיע עד הציון בהר הזיתים 

יש לציין שלא תותר כניסת רכבים פרטיים למתחם הר הזיתים.

הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, סיפר בעבר על הקשר שהיה בין הבבא סאלי לאור החיים הקדוש. הוא סיפר כי הבבא סאלי היה מקפיד לסיים את כל פירוש האור החיים על פרשת השבוע לפני סעודת ליל שבת.