שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנטצילום: פלאש 90

שר הכלכלה נפתלי בנט ערך הבוקר (ראשון) ביקור פתע במוקד החירום של מחוז תל אביב והמרכז במשרד הכלכלה, יחד עם ראש מינהל חירום במשרד הכלכלה, ריאד איברהים.

השר בחן את היערכות המחוז, לאור התפתחות מבצע "צוק איתן" וההתקפות על אזור המרכז. בפני השר הוצגו הפעולות המבוצעות מדי יום בנושאים השונים: מזון ומשק כללי, מעונות יום, כוח אדם לשעת חירום, יחסי עבודה, הכשרה מקצועית ובחינות מקצוע וכן היערכות המחוז לתת פתרונות מידיים כפי שנדרש.

ציפי שיינקמן הממונה על מחוז תל אביב והמרכז ויו"ר רשות משק לשעת חירום מחוזית למזון ומשק כללי, הציגה בפני השר בנט את היערכות המחוז, תוך שימת דגש לפעילות הרחבה שמתרחשת במפעלים החיוניים וברשויות המקומיות, שיתוף הפעולה עם רשות החירום הלאומית, פיקוד העורף ומשרדי הממשלה השונים.

הממונה על המחוז ציינה שמתקבלות פניות רבות של אזרחים בעיקר בשאלות בעניין מעונות יום, יחסי עבודה וצרכנות.

לאור המצב בגוש דן, הדגיש שר הכלכלה את חשיבות היערכות משרד הכלכלה ככלל ומחוז ת"א והמרכז בפרט, למתן מענה מידי, מהימן ואיכותי לאזרחים, בין אם הם צרכנים, תעשיינים, עובדים, מעסיקים, עסקים קטנים ובינוניים, תלמידי המכללות הטכנולוגיות, או הורי ילדי מעונות היום והמשפחתונים שבפיקוח משרד הכלכלה. השר ברך את עובדי המחוז על ריכוז המאמץ והודה להם על העשייה הטובה.

ראש מינהל חירום במשרד הכלכלה, ריאד איברהים, אמר כי "משרד הכלכלה פועל במתכונת חירום מלאה החל מיום ג', 8.7. מרכזי ההפעלה בכל הרמות פועלים, לרבות מוקדים ייעודיים לפניות הציבור למשרד, שערוכים לתת מענה לכל הסוגיות הנוגעות לפעילות משרד הכלכלה. אנו מקיימים שיתוף פעולה טוב עם צה"ל ופקע"ר, משרדי הממשלה ומפעלים חיוניים ומאפשרים את המשך הרציפות התפקודית של הכלכלה והמשק".