שיגור רקטה
שיגור רקטהרויטרס

תנועת הפת"ח, תנועתו של אבו מאזן, מאדירה את שמה של יחידת נשים צבאית שמתאמנת בשיגור רקטות ומציגה מחבלות מתאבדות כדמויות מופת. כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית.

האדרת שמן של המחבלות משגרות הטילים במהלך מבצע 'צוק איתן' מהווה המשך ישיר למסכת התבטאויות של תנועת הפת"ח סביב הכבוד לא ראויות בעיני הפת"ח מחבלות פלשתיניות.

ב'מבט' מדווחים כי בסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של פת"ח לפני ימים אחדים התנועה מתגאה ב"נערות," אשר "נפרדות מילדיהן, עוזבות את בתיהן ויוצאות לשדה הקרב כשבידיהן תכריכי קבורה, כדי להילחם בשורות ההתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה". הסרטון מציג נשים באימונים כשהן מרכיבות רקטות, יורות ועוסקות באימון גופני.

קריין הסרטון מסביר כי נשים אלה הנן "בחזית" ויכשירו דורות עתידיים של לוחמים לעימות עם ישראל: "כאן בא לידי ביטוי היבט נוסף של תפקיד האישה הפלסטינית בכל התחומים. היא אינה שותפתו של הגבר בחיי המשפחה בלבד, אלא גם חברתו לדרך בכל מקום שבו הוא נמצא; בשדה הקרב היא נמצאת בחזית לצדו וממלאת תפקיד פעיל בהכשרת דורות של התנגדות, שיתעמתו עם הצבא 'הבלתי מנוצח'", מתרגמים ראשי 'מבט' את סרטון הפת"ח.

עוד מוסיפים אנשי 'מבט' ומציינים כי קריין הסרטו מסביר כי ללוחמות יש "כוח רצון יותר איתן מההרים" ושהן "מנסות להפוך לחלק חשוב בדרך הג'יהאד והמאבק, שבה הלכו דלאל מוגרבי, הנאדי ג'ראדאת ורים אל-ריאשי".

במכון מזכירים מי הן שלוש "דמויות המופת" הראויות להערצה בעיני הפת"ח ומזכירים כי מדובר בשלוש מחבלות שהן חוטפת אוטובוס ושתי מחבלות מתאבדות שרצחו יחד מעל ל-60 בני אדם: דלאל מוגרבי - הובילה ב-1978 את פיגוע "אוטובוס הדמים," הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות מדינת ישראל, כשהיא ומחבלים נוספים חטפו אוטובוס ורצחו 37 אזרחים, 12 מהם ילדים, ופצעו יותר מ-70. הנאדי ג'ראדאת - מחבלת מתאבדת. ב-04/10/2003 היא פוצצה את עצמה במסעדת "מקסים" בחיפה, וגרמה למותם של 21 בני אדם ולפציעתם של מעל ל-50. רים אל-ריאשי - מחבלת מתאבדת. התפוצצה במעבר ארז ב-14/01/2004. בפיגוע נהרגו 3 חיילים ואזרח.

עוד מוסיפים אנשי 'מבט' ומציינים כי בסרטון נראית אחת הלוחמות כשהיא מציינת את הדבקות של הנשים ב"דרך" של דלאל מוגרבי, אשר הובילה לרצח של 37 אזרחים ב-1978: "אנחנו נערות, אבל אנו מסוגלות לעשות את הבלתי אפשרי... אנו תומכות בבחורינו, בבעלינו ובמנהיגינו על מנת לשחרר את פלסטין, בדרכו של המנהיג יאסר ערפאת. אנו אחיות דלאל מוגרבי. נמשיך לצעוד בדרך".

מנהל עמוד הפייסבוק של פת"ח הגדיר את הנשים הללו כ"נשות פת"ח המהוללות".